آمادگی سپاه برای کمک رسانی به مردم

هر ساله با آغاز فصل بهار و ریزش باران و ذوب شدن برف در کوههای مرکزی افغانستان آب بصورت دشت مال و سیل آن هم خارج از توان کنترل کشور همسایه، وارد سیستان می شود که تداوم زیادی ندارد امسال نیز سیلاب وارد رودخانه هیرمند شد اما با حجم بیشتری بطوری که در 18 سال گذشته بی سابقه بوده است.

 به گفته برخی کارشناسان ارتفاع ورودی آب به بیش از 3 متر می رسد که این امر باعث خوشحالی مردم سیستان شده و روحی تازه به ساکنان سرزمین کهن زابلستان بخشیده است بطوری که بیشتر مردم در کنار سدها و ورودی های آب به تماشای سیل آمده اند و خداوند را به خاطر این نعمت شکرگزاری و با اشتیاق زیادی به این زیبایی ها نظاره می کنند.

با تمام خوشحالی که مردم سیستان از ورود آب به رودخانه هیرمند دارند اما برخی مناطق به ویژه روستای لورگباغ از توابع شهرستان نیمروز به سبب ورود سیلاب به زمین های کشاورزی و بعضا آبگرفتگی اطراف منازل و کوچه ها، مردم را دچار مشکل کرده است.

به گفته شماری از مردم این روستا خشکسالی مداوم و لایروبی نکردن رودخانه و انهار باعث شده تا آب به بخشی از روستا و زمین های کشاورزی وارد شده و به محصولات کشاورزی این روستا خسارت وارد کند.

محمدمزاری یکی از جوانان روستای لورگ باغ از حضور پرشور نیروی انسانی و ماشین آلات سپاه تشکر کرد.

وی اظهار داشت: اگر حضور سپاه در منطقه نبود در همان روز اول روستای لورگ باغ زیرآب می رفت و خسارت زیادی به بار می آورد.

مزاری با بیان اینکه ماشین آلات و نیروهای بسیجی شبانه روز در منطقه حضور فعال دارند تصریح کرد: سپاه همانطور که همیشه به فریاد مردم میرسیده این بار هم حسن نیت خود را ثابت کرد.

وی ادامه داد: چندین خانه کنار رودخانه در معرض خطر سیل و تخریب بوده که با تلاش شبانه روزی نیروهای سپاه خطر رفع شده است.

وی در پایان بیان کرد: نیروهای سپاه کماکان در منطقه حضور داشته و کمک رسان مردم هستند.