۷۲ کیلومتر راه روستایی در جنوب استان سیستان و بلوچستان احداث می‌شود

 

عزیزالله درخوش در گفت‌وگو با خبرنگار ما در ایرانشهر اظهار داشت: برای احداث هر کیلومتر راه روستایی در شرایط کوهستانی 1 میلیارد و 500 میلیون تومان و  در شرایط دشت و بیابان 800 میلیون تومان هزینه می‌شود.

 مدیرساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر: مطالعه احداث 72 کیلومتر راه در جنوب استان به اتمام رسید عملیات مطالعه احداث 72 کیلومتر راه روستایی در جنوب استان سیستان و بلوچستان به اتمام رسیده است.

 وی افزود : این مرحله از عملیات اجرایی مطالعه محور های روستایی در شهرستانهای حوزه استحفاظی از بهمن 94 آغاز ومطالعه محور روستایی دشت سمسور – گوهر کوه به طول 24 کیلومتر که راه ارتباطی بخش بزمان به شهرستان خاش و مرکز استان را تسهیل می‌کند آغاز شده است.

 درخوش تصریح کرد: مطالعه  احجام و نقشه های مربوط به طرح هندسی راه روستایی هومیتی – به طول 9 کیلومتر و محور روستایی بزماهی به طول تقریبی 3  کیلومتر در شهرستان ایرانشهر انجام شده است.

 وی ادامه داد: باقیمانده احجام و همچنین مطالعات واریانت مربوط به محور روستایی گنج آباد - کلیری به طول 7 کیلومتر و محور روستایی کجدر – کوهمیتگ – پل سرباز و محور های روستایی راچدر – گروه به طول 3 کیلومتر  و محور اسپکار به طول9 کیلومتر نیاز به احجام و ارائه نقشه جات مربوط مورد تعهد زیرسازی و آسفالت راه های روستایی در شهرستان سرباز است.

 درخوش بیان کرد: ابتدای محور روستایی چاهان – زرآباد به طول 12 کیلومتر در شهرستان نیکشهر و همچنین اصلاح گردنه محور تلنگ - شارک به طول 2 کیلومتر در شهرستان قصرقند از دیگر اقدامات شاخص برای احداث محورهای روستایی شهرستانهای جنوب استان می‌باشد.