930 روستای استان فارس دارای اینترنت پرسرعت هستند

محمدعلی افشانی در نشست مدیران شرکت‌های فناوری استان فارس اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی، دانش‌بنیان بودن یکی از مباحث جدی است که در کنار مباحث دارای اولویت دیگر می‌تواند توفیق ایجاد کند.

وی با تأکید بر ضرورت جذب دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: جوامعی که انسان‌های نخبه را جذب می‌کنند در آینده دارای نسل باهوشی خواهند شد.

استاندار فارس با بیان این‌که در دهه فجر سال گذشته 930 روستای این استان دارای اینترنت پرسرعت شدند، افزود: این اتفاق زمینه خوبی است تا روستائیان بتوانند از درون خانه‌ها با راهنمایی شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات خود را بهتر عرضه کنند.

رئیس دانشگاه شیراز نیز در این نشست با اشاره به مسائلی مانند خشکسالی، اشتغال، اعتیاد و بزهکاری خاطرنشان کرد: حل چالش‌ها در کشور به ابزار فناورانه نیازمند است.

مجید ارشاد لنگرودی همچنین اعلام کرد: طبق مصوبه اخیر هیأت‌ رئیسه پارک علم و فناوری شیراز اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه این شهر می‌توانند 2.5 روز در هفته با این پارک ارتباط داشته باشند.

وی یادآور شد: به دلیل دوری مکان پارک علم و فناوری از دانشگاه ضمن استقرار دفاتر نمایندگی این پارک در دانشگاه‌های شیراز ترتیبی داده‌ شده تا این مراکز از طریق اینترانت نیز با یکدیگر ارتباط داشته باشند.