چشمه آب تزنگ با غفلت مسئولین درحال هدر رفتن است

پس از تعریض شدن عرض محور مواصلاتی سروستان-فسا،کانالی که آب چشمه تزنگ را از عرض این جاده عبور می داد مسدود و باعث هدر روی آب شده و بیش از 1000 هکتار باغات و مزارع کشاورزی سروستان را در معرض خشک شدن قرار داده است.

این مشکل که به دلیل سهل انگاری اداره کل راه و شهرسازی نسبت به حل مساله عبور آب چشمه تزنگ از عرض این جاده در حد فاصل روستای مومن آباد تا پمپ بنزین شماره 2 سروستان ، به وجود آمده است؛ آب تنها چشمه جاری این شهرستان به هدر می‌دهد.

به گفته کشاورزان تزنگی،براساس صورتجلسه ای که در سال 94 با حضور مسئولین راه و شهرسازی استان و فرمانداری سروستان تنظیم شد، اداره راه و شهرسازی متعهد به ساخت یک دستگاه پل در مسیر عبور آب از جاده سروستان-فسا شد که پس از اتمام عملیات اجرایی محور فوق الذکر، این اداره از اجرای تعهد خویش سرباز زده و مشکلات فراوانی را برای زارعین به وجود آورده است.

 براساس شواهد موجود،آب چشمه تزنگ حدود 1000 هکتار از باغات پسته و انگور و همچنین مزارع گندم و جو این شهرستان را تامین می کند و هرگونه اخلال در مسیر تنها چشمه آبی موجود این شهر باعث از بین رفتن حاصل تلاش باغداران و زارعین شده و خسارات فراوانی را به دنبال خواهد داشت.