مرور خاطرات ۸۰ ساله رادیو در «پرنیان صدا»

سعید توکل تهیه‌کننده برنامه پرنیان صدا که خود نیز اجرای آن را برعهده دارد، گفت: سال گذشته بنا به درخواست شبکه رادیویی پیام تصمیم گرفته شد، در سال ۹۹ و در آستانه ۸۰ سالگی رادیو یک موزه شنیداری شکل دهیم و خاطره صدا‌های ماندگار، هنرمندان قدیمی و جدید در عرصه کلام، موسیقی ، نمایش، نویسندگی و اجرا را مرور و از آن‌ها یاد کنیم. به همین بهانه تولید برنامه «پرنیان صدا» مقارن با سالگرد تولد رادیو (چهارم اردیبهشت) شروع شد.

وی افزود: ما در «پرنیان صدا» با پخش برنامه‌های رادیویی نوستالژیک، خاطرات رادیویی مخاطبان را زنده می‌کنیم تا جوانانی که تا به حال آن را نشنیده اند، از این گنجینه ارزشمند بهره‌مند شوند.

توکل بیان کرد: برنامه پرنیان صدا، همزمان از طریق سایت رادیو پیام و اپلیکیشن ایرانصدا به صورت زنده و تصویری نیز پخش می شود و این موضوع به جذابیت بصری آن کمک می‌کند. در این برنامه از صدای هنرمندانی که کنار ما نیستند و پیشکسوتان، موسیقی، نمایشنامه، برنامه‌های ویژه و ... یاد می‌کنیم.

او درباره بخش مسابقه این برنامه توضیح داد: در بخش مسابقه با عنوان صدای ماندگار، صدا یا آوازی پخش می شود و مخاطبان در طول برنامه می توانند پاسخ درست را پیامک کنند. وجود مسابقه در برنامه باعث می شود جاذبه برنامه افزایش پیدا کند و مخاطبان با شخصی که مورد سوال قرار می گیرد، بیشتر آشنایی پیدا کنند.

وی افزود: در این برنامه بخشی با عنوان پرنیان صدای استان‌ها را نیز راه اندازی کرده ایم و طی هماهنگی با مراکز استان ها، از مسئولان آنها درخواست کردیم پیشکسوتانی که در مراکز استان‌ها در زمینه‌های مختلف برای مردم شناخته شده هستند، معرفی کنند تا در این برنامه از حضور این عزیزان بهره ببریم.

تهیه کننده پرنیان صدا گفت: برنامه پرنیان صدا یک موزه شنیداری است و کسانی که به رادیو علاقه داشته باشند، مرور خاطرات ۸۰ ساله رادیو را از دست نخواهند داد.

توکل اظهار کرد: پیشکسوتان افتخار رادیو هستند و پرینان صدا این افتخار را دارد که میزبان آنان باشد. پرنیان صدا تلاش دارد به یاد مردم بیاورد که رادیو هنوز زنده است و خاطرات بسیاری برای مردم رقم زده است.