سینمای آمریکایی تعطیلی سالن‌ها را تایید کرد

شرکت سینی ورلد صاحب سینما‌های رگال در ایالات متحده تایید کرد که از پنجشنبه، شعبه‌های این سینما به حالت تعلیق در خواهند آمد. این تصمیم برای اولین بار روز شنبه مطرح شده بود و حالا به تایید و مرحله اجرایی رسیده است.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد در پاسخ به چالش‌های رو به افزایش سینماها و همینطور بسته بودن بازار‌های مهم به دلیل پاندمی کووید ۱۹، سینی ورلد تایید می‌کند که فعالیت تمامی ۵۳۶ شعبه‌های سینمایی خود را در ایالات متحده و ۱۲۷ شعبه تحت نظرش در انگلیس، از هشتم اکتبر ۲۰۲۰ به صورت موقت تعلیق می‌کند.

این گروه سینمایی، تعطیلی‌ها را مربوط به تعویق افتادن فیلم‌ها و همینطور بسته بودن بازار‌های مهم آمریکا از جمله نیویورک دانست. چرا که معتقد است سینمای‌های سینی ورلد بدون انتشار فیلم جدیدی، نمیتواند پاسخ گوی مشتریان در آمریکا و انگلیس باشد.

گفته می‌شود با بسته شدن شعبه‌های این گروه سینمایی، در حدود ۴۵ هزار کارمند و شاغل تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. در انگلیس هم ۵ هزار و ۵۰۰ شغل متاثر خواهند شد. رئیس این سینمامی‌گوید: این تصمیمی نیست که به راحتی گرفته باشیم. سخت تلاش کردیم تا کارکنان و سینما‌های خود را با شیوه نامه‌های جدید بهداشتی مجهز و منطبق کنیم تا بتوانیم اعتماد عام به این صنعت را به دست آوریم.

تصمیم گروه سینی ورلد برای بسته شدن سینما‌های رگال، در حالی اعلام شد که زمان اکران فیلم سینمایی «زمانی برای مردن نیست» تا سال ۲۰۲۱  عقب انداخته شد. رگال دومین سینمای زنجیره‌ای بزرگ آمریکا و سینی ورلد بزرگترین سینمای انگلیس است.

هنوز تاریخ بازگشایی اعلام نشده، اما ممکن است تا سال ۲۰۲۱ به طول انجامد. اگر تاریخ فیلم «زن شگفت انگیز ۱۹۸۴» تغییر نکند، احتمال بازگشایی وجود دارد.