دست‌های پنهان بن سلمان در پروژه ۲ کارگردان مشهور

کارگردان فیلم پرفروش جهان «انتقام جویان: پایان بازی»، که در اوایل سال ۲۰۲۰،  ۵۰ میلیون دلار برای شرکت تولید کننده خود AGBO از عربستان سعودی دریافت کردند. اما به گفته اکثر منابع  پولی که بن سلمان به برادران روسو پرداخت کرده  بسیار بیشتر از رقمی بوده که اعلام شده است.

 در ابتدای شیوع ویروس کرونا یک معامله ای  منعقد شد که  برادران روسو در ازای تبادل سهام اقلیت این دو برادر در لس آنجلس، سرمایه خود را از یک بانک عربستان سعودی که هنوز نام آن مجهول است، میلیون‌ها دلار دریافت کرده اند. 

داده ها نشان می دهد که برادران روسو علاوه بر عربستان سعودی چندین سرمایه گذار دیگر نیز جذب بیزنس خود کرده اند که اخیرا فیلم هایی، چون «استخراج» (Extraction) به ساخته «کریس همسوورث» و «گیلاس» (Cherry) از «تام هالند» را تولید کرده است.

یکی از افراد داخلی گفته  که پول عربستان در یک مرحله و به صورت پول نقد به این دو برادر  واریز شده . طبق شواهد به دست آمده سرمایه گذاری  بیشتر از ۵۰ میلیون دلار بوده است.

بسیاری از موسسه های هالیوود، از شرکت والت دیزنی گرفته تا «Live Nation»، سرمایه گذاری‌های قابل توجهی از صندوق ثروت حاکمیت‌های پادشاهی خاورمیانه بویژه عربستان سعودی جذب کرده اند.

ورایتی نوشت، سرمایه گذاری عربستان سعودی در رسانه‌های غربی به دنبال قتل جمال خاشقجی، ستون نویس واشنگتن پست و گزارش‌های بعدی که به نظر می‌رسید محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را در قتل دخیل بوده، منشا بحث و جدال زیادی شد. درست زمانی که ولیعهد تلاش جاه طلبانه‌ای برای به اصطلاح مدرن سازی کشور اسلامی عربستان سعودی آغاز کرد، هیاهوی مرگ خاشقجی بحران حقوق بشر را برای این کشور پادشاهی به وجود آورد.