طی ۸ سال گذشته هیچ اتفاق مثبتی در سینما شاهد نبودیم

رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد شدید از عملکرد غلط مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید طی ۸ سال گذشته اظهار داشت: طی ۸ سال گذشته هیچ اتفاق مثبت و قابل توجهی را در سینمای کشور شاهد نبودیم؛ اهالی سینما در این سال ها با بیکاری، خانه نشینی، باندبازی، لابی گری و... روبرو بودند و مدیران سینمایی هم هیچ تدبیری برای وضعیت بسیار بد زندگی و معیشتی آن ها نداشتند.

بازیگر فیلم های سینمایی «اجاره نشین ها» و «رفقای خوب»  افزود: بهتر است آقایانی که مدیر و مسئول سینما بوده اند خودشان بیایند و بگویند چه کاری برای سینمای کشور در این سال ها انجام دادند؟ ما که هیچ چیز ندیدیم و همه چیز بدتر از بد شد!

وی با تأکید بر اینکه مدیران سینمایی طی ۸ سال گذشته ثابت کردند که این کاره نیستند و به درد مدیریت سینما نمی خورند اظهار داشت: کار را باید به کاردان سپرد؛ من امیدوارم در دولت بعدی فردی دغدغه مند، دلسوز و از بین اهالی سینما برای مدیریت سازمان سینمایی به کار گرفته شود تا شاید از این رهگذر بخشی از معضلات و مشکلات سینماگران برطرف گردد.

رویگری خاطرنشان کرد: ما در سینمای کشور نیاز به مسئولانی کاردان و متعهد هستیم که دلشان برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم بتپد و هر کاری انجام می دهند تنها برای رضای خدا و تقویت پایه های فرهنگی کشور باشد.

این سینماگر با انتقاد شدید از همه بنیادها و نهادهای سینمایی متذکر شد: نه تنها مدیران وزارت ارشاد و سازمان سینمایی که نهادهایی همچون خانه سینما هم طی سال های اخیر سینماگران را به حال خود رها کرده و چشم های خود را روی تمامی گرفتاری ها و مشکلاتی که سینماگران با آن ها در حال دست و پنجه نرم کردن هستند بستند و صدای فریاد و انتقاد هنرمندان را هم نشنیدند.

وی تصریح کرد: این اتفاق در حالی است که هنر و هنرمند در همه دنیا دارای ارزش و احترام ویژه ای هستند و مدیران و مسئولان و متولیان سینمایی نمی گذارند به اصطلاح آب در دل هنرمندان تکان بخورد و همه جوره زندگی هنرمندان شان را که پرچمدار فرهنگ کشورشان هستند حمایت می کنند.

بازیگر فیلم های سینمایی «بوتیک» و «دیدار در استانبول» در خاتمه اظهاراتش افزود: مدیران سینمایی باید آگاه باشند که اگر اداره سینما را در دست گرفته اند به خاطر وجود سینماگران است. ما اگر نباشیم این پست و میز و پول و مقام ها برای آن ها وجود نخواهد داشت. مدیران سینمایی باید آگاه باشند که وظیفه شان حمایت همه جانبه از زندگی سینماگران است و افسوس که در عملکردشان ذره ای حمایت از سینماگران را شاهد نبوده و نیستیم!