افشاگری بزرگ آقای بازیگر/نقش هایی که فروخته می شوند

رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون درباره وضعیت جسمانی‌اش گفت: سه روز در هفته تحت فیزیوتراپی هستم تا وضعیتم به مدد این مراحل درمانی بهتر شود. کار هم می‌کنم و آخرین اثرم "به وقت طلاق" هم به تازگی به پایان رسید.

وی در همین راستا افزود: وضعیت بازیگری خوب نیست و پیشکسوتان از وضعیت فعلی می‌نالند. این وضعیت باعث شده خانه نشین شوند و با پا گذاشتن به سن یکی پس از دیگری از دنیا روند.

بازیگر "مختارنامه" درباره چرایی کنار گذاشته شدن ستاره‌های عرصه بازیگری از بازی که مردم با آنها خاطره دارند اظهار کرد: وضعیت فعلی پیسکسوتان به دلیل گروهی شدن عوامل در فیلمسازی است یعنی عوامل ژانر طنز یا ژانرهای دیگر برای خود گروه شده‌اند و در هر اثری از یک سری افراد مشخص یا همان افراد تکراری استفاده و نقش‌ها بینشان توزیع می‌شود.

رویگری ادامه داد: گروه شدن برای این است که بتوانند تولید همه کارها را به دست گیرند. اگر به فیلم‌های تولیدی توجه کنید تنها 20 بازیگر هستند که در همه آثار کنار هم بازی می‌کنند و این اصلا جذاب نیست و باعث پسرفت سینما در کیفیت است.  در جامعه مردم از این وضعیت ناراحت هستند و دوست دارند بازیگرانی که با آنان خاطره داشته و دارند حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: سالها سال سابقه بازیگری دارم و با وجود وضعیتی که روی داده است اکنون باید پرسید به عنوان یک بازیگر پیشکسوت این همه سال تجربه را در کجا خرج کنم.

بازیگر "اجاره نشینها" با اشاره به نقش فروشی توسط تهیه کنندگان به بازیگران افزود: از نظر من نقش فروشی کار بسیار احمقانه‌ای است. در اثری حضور داشتم و بازیگر مقابلم جوانی بود که تهیه‌کننده به او پیشنهاد داد برای بازی مقابل من پول پرداخت کند. این جوان فکر می‌کرد اگر مقابل من بازی کند سوپراستار می‌شود، پولش را گرفتند و نتیجه‌ای هم برای او نداشت. هیچ یک از کسانی که پول می‌دهند و پول دریافت می‌کنند، به جایی نمی‌رسند و در نتیجه اثر یا پروژه هم لطمه می‌خورد.

وی در  ادامه افزود: نقش‌ها هستند که آثار را می‌سازند اما وقتی دو نقش از نقش‌های یک فیلم توسط همان کسانی که نقش می‌خرند بد بازی شود با توجه به این که بازی بلد نیستند و تجربه هم ندارند طبیعی است که اثر به خاطر باندبازی‌ها، پارتی و بازیگران پولکی لطمه می‌خورد. امیدوارم خدا کمک کند و بازیگران پیشکسوت زنده باشند تا گذر زمان، وضعیت فعلی را بهبود بخشد و آنان در آثار حضور پیدا کنند اما شخصا امیدوار نیستم مگر این که به مرور زمان، خود به خود یا با واسطه این وضعیت اصلاح شود و اجل مهلت دهد که بازگشت پیشکسوتان به بازیگری را ببینم.

رویگری درباره وضعیت سریال "سلمان فارسی" خاطرنشان کرد: هنوز کارهای اولیه سریال سلمان فارسی در حال انجام است و برای همکاری تا کنون تماسی با من گرفته نشده است.