ویژه برنامه‌های سیما به مناسبت سالروز قیام ۱۵ خرداد و رحلت «امام خمینی (ره)»

 طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ مستند، برنامه‌های گفتگو محور، ترکیبی و ... از جمله ساختار‌هایی است که به مناسبت ایام رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و یوم الله پانزده خرداد و شهادت امام جعفر صادق (ع) روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود.

*** پخش زنده سخنان مقام معظم رهبری در شبکه یک

 روز جمعه ۱۴ خرداد، مصادف با سی و دومین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیرانقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر « حسینیه ایران » در شبکه یک برپا می‌شود.

این برنامه از حدود ساعت ۱۱ صبح همزمان با پخش زنده سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) آغاز می‌شود.

 روز شنبه نیز به مناسبت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد، ویژه برنامه «قیام ۱۵ خرداد» با محوریت ارتباط با شهر ورامین و گفتگو با افرادی که در این قیام حضور داشتند پخش می‌شود. این ویژه برنامه حدود ساعت ۱۱:۴۵ تا ۱۳ تقدیم بینندگان شبکه یک می‌شود.

 همچنین روز یکشنبه ۱۶ خرداد، همزمان با سالروز شهادت رییس مکتب تشیع، امام جعفر صادق (ع) ویژه برنامه «خورشید بی غروب» در آستان مقدس علی بن امام باقر (ع) برگزار و از شبکه یک پخش می‌شود.

زمان پخش این برنامه با اجرای مهدی یراقبافان و کارشناسی حجت الاسلام مومنی از ساعت ۱۲:۲۰ تا اذان ظهر خواهد بود.

*** شبکه دو در سالروز ارتحال امام خمینی (ره)

 مستند «قیام» به تهیه‌کنندگی محسن اولیایی کاری است از گروه سیاسی که به نقش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در قیام ۱۵ خرداد و اهمیت آن قیام در شکل‌گیری انقلاب اسلامی در سال ۵۷ اختصاص دارد. این مستند ۱۵ خرداد ساعت ۱۵:۳۰ روانه آنتن خواهد شد.

 همچنین گروه معارف مستندی چند قسمتی پیرامون ارتحال امام خمینی (ره) و قیام پانزده خرداد تهیه کرده که ۱۴ و ۱۵ خرداد روانه آنتن خواهد شد.

 مستند «انقلاب خمینی» یکی دیگر از برنامه‌هایی است که جمعه ۱۴ خرداد ساعت ۱۷:۰۰ روانه آنتن می‌شود.

 در روز ۱۴ خرداد ساعت ۱۲:۰۰ نیز مستند ویژه ارتحال کاری از گروه معارف روانه آنتن می‌شود که به نقش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از ابتدای زندگی تا لحظه رحلت ایشان اختصاص دارد.

 برنامه شبانگاهی «دست در دست» کاری از گروه معارف به تهیه‌کنندگی هادی خدادی نیز از ۱۴ تا ۱۶ خردادماه ساعت ۲۳:۳۰ به صورت ویژه‌ای به مناسبت ایام ارتحال امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد تدارک دیده شده که همراه با بخش‌های متعدد و گفتگو با مهمانان مرتبط با این دو مناسبت تاثیرگذار تقدیم بینندگان خواهد شد.

 برنامه «امام ما» مستندی است پیرامون ویژگی‌های شخصیتی، علمی، فقهی و اجتماعی امام خمینی (ره). در این برنامه از تصاویر آرشیوی دوران مبارزات انقلابی ایشان و سخنرانی معروف شان درباره قیام ۱۵ خرداد استفاده شده. این برنامه با مشارکت سازمان اوج کاری است از گروه معارف که ۱۴ خرداد ساعت ۲۱:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

 «کوی محبت» به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) جمعه و شنبه ساعت ۱۹:۱۵ روانه آنتن می‌شود.

 برنامه «آیینه خانه» کاری از گروه معارف با حضور حجت الاسلام شهاب مرادی و با محوریت ارتحال امام خمینی (ره)، قیام ۱۵ خرداد و شهادت حضرت امام صادق (ع) از پنجشنبه تا شنبه هر روز ساعت ۱۳:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

 برنامه «از آسمان» با هدف پرداختن به شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس پنجشنبه ۱۴ خرداد ساعت ۱۴:۳۰ روانه آنتن خواهد شد.

 همچنین برنامه «ایران» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی ۱۴ خرداد ساعت ۲۰:۰۰ با حضور دکتر ولایتی به نقش امام خمینی (ره) در قیام ۱۵ خرداد و ماندگاری تاثیر آن تا کنون می‌پردازد.

 « به تو از دور سلام » به مناسبت شهادت امام صادق (ع) ۱۵ و ۱۶ خرداد ساعت ۱۹:۰۰ دعای ندبه را از یکی از امامزاده‌های متبرک روانه آنتن می‌کند. همچنین نوحه‌سرایی با نوای مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در فواصل برنامه‌ها روانه آنتن خواهد شد.

 گروه کودک و نوجوان نیز ۱۶ خردادماه ساعت ۱۵:۰۰ برنامه نمایشی و آموزشی «تن‌های تنها» پیرامون سیره فکری، علمی و عملی امام صادق (ع) ششمین پیشوای آسمان ولایت و امامت را تقدیم بینندگان خواهد کرد.

 «کافه بازی» عنوان تدارک دیگری از گروه کودک و نوجوان است که ۱۴ خرداد ساعت ۱۵:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

 پخش گزارش‌های مردمی در خصوص سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در برنامه «نمادو» کاری از گروه دانش و اقتصاد دیگر تدارک دیگر این شبکه به مناسبت این ایام است.

«ملاقات در مدار بسته» کاری از تامین برنامه شبکه دو به روز‌های بستری شدن امام (ره) در بیمارستان اختصاص دارد که توسط دوربین این اتاق ضبط شده است. این مستند ۱۵ خرداد ساعت ۱۲:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

 همچنین مستند شهید دشت آبادی با محوریت زندگی نامه این شهید بزرگوار ۱۵ خرداد ساعت ۱۱:۳۰ و مستند «همراه» با موضوع سفر گروه‌های جهادی به منطقه‌ای در خراسان جنوبی ۱۵ خرداد ساعت ۱۲:۰۰ روانه آنتن می‌شود.

 «پدر، پسر، گلوله» روایت یک سرباز در دوران انقلاب است که دستور شلیک به مردم را نداده و از حوادث انقلاب، قیام ۱۵ خرداد، دستگیری امام خمینی (ره) و نحوه شهادت پسرشان می‌گوید. این مستند کاری است از گروه اوج که ۱۶ خرداد ساعت ۱۲:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

*** ناگفته‌های زندگی بنیانگذار انقلاب در شبکه سه

 مجموعه مستند « راز‌های جماران » در چهار قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به روایت زندگی حضرت امام خمینی و مناسبات سیاسی و فردی ایشان از زبان محافظین بیت امام در حد فاصل سال‌های ۵۷ تا ۶۸ می‌پردازد و از روز پنجشنبه سیزدهم خرداد تا یکشنبه شانزدهم خرداد ساعت ۱۶:۴۵ از شبکه سوم سیما روی آنتن خواهد رفت.
محافظین جزو نزدیک‌ترین افراد به بیت امام بودند و ناگفته‌ها و روایت‌های شنیدنی و جذابی را از زندگی امام خمینی برای بیان دارند که برای اولین بار در قالب یک مجموعه مستند روایت خواهد شد.

همچنین در مجموعه مستند ««راز‌های جماران» برای اولین بار بیش از ۱۰۰ قطعه عکس و تصاویر دیده نشده از جماران و بیت امام برای اولین بار به نمایش در می‌آید. ساخت این مجموعه مستند بیش از دو سال به طول انجامیده است و برای ساخت آن از صد‌ها ساعت گفت‌وگوی شنیده نشده و هزاران صفحه منابع دیده نشده استفاده شده است. مجموعه «راز‌های جماران» به کارگردانی مشترک محسن سلیمانی و محمد ثقفی، مجری طرح: محسن سلیمانی، تهیه شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

 همچنین برنامه «سلام صبح بخیر»، با دعوت از مهمانان ویژه روایتی از زندگی حضرت امام خمینی (ره) خواهد داشت.

*** «سه دیدار» در شبکه چهار سیما

 برنامه سه قسمتی «سه دیدار» به تهیه کنندگی ابوالفضل نوری مقدم و کارگردانی محمدقاسم تولایی فر از روز یکشنبه ۹ خرداد به مدت سه روز، هرروز ساعت ۱۹ روی آنتن می‌رود.

«سه دیدار» رونوشتی ا‌ست اصیل و دغدغه‌مند، از شخصیت تفکرات رهبر انقلاب مستضعفان. این برنامه گفتگومحور اختصاص دارد به بیانات، اندیشه ها، نگاه و به طور خلاصه توصف امام خمینی (ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران.

دیدار اول با عنوان «غریبه‌ای که دوستش داریم...»، گزاره‌هایی را برای آشنایی زدایی از تصویر معمول و مرسوم امام خمینی (ره) بیان می‌کند.

در دیدار دوم با عنوان «حرف‌هایش، کهنه، اما بدیع بود...»، چند روایت معتبر از احیاء دین توسط امام (ره) بیان می‌شود؛ و نهایتا دیدار سوم با عنوان «افق‌های تازه‌ای باز کرد...»، مقدمه‌ای خواهد بود بر تبیین جنگ فقر و غنا از دید و نگاه امام خمینی (ره).

 «رو در رو» کاری از گروه سیاسی شبکه چهار به تهیه کنندگی شهریار افشاری پور است که چهارشنبه ۱۲ خرداد و پنجشنبه ۱۳ خرداد ساعت ۱۹ به صورت زنده روی آنتن خواهد رفت. در برنامه روز ۴ شنبه، «رو در رو» خواهیم بود با انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و میزبان دکتر ابراهیم رزاقی خواهد بود با موضوع بایسته‌های دولت سیزدهم با محوریت تولید.

برنامه روز پنج شنبه نیز اختصاص خواهد داشت به اندیشه‌های امام خمینی (ره) و میزبان محسن مهاجرنیا خواهد بود.

 مستند «مسیحا نفس»، کاری است از گروه سیاسی شبکه چهار به تهیه کنندگی امیر فکری که جمعه شب ساعت ۲۲ پخش خواهد شد.

«مسیحا نفس»، داستان میشل ستبون است که از اوایل شروع انقلاب در ایران به پوشش تظاهرات در تهران و قم پرداخته و تا قائله کردستان حدود سی هزار عکس سیاه و سفید و رنگی تهیه کرده و به بیان خاطرات خود از همراهی امام خمینی (ره) از نوفل لوشاتو تا هنگام ورود به ایران در بهمن ماه سال ۵۷ و شخصیت ایشان که تاثیر زیادی بر زندگی حرفه‌ای ایشان و خودش گذاشته است می‌پردازد و انقلاب را از دریچه دوربین خود روایت می‌کند.

 «عصر» ویژه رهبر کبیر انقلاب اسلامی روی آنتن خواهد رفت. این ویژه برنامه که با اجرای نادر طالب زاده به دغدغه‌های انقلاب اسلامی می‌پردازد و پخش آن از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و تا پایان خرداد روی آنتن خواهد بود در برنامه پنجشنبه ۱۳ خرداد ماه با حضور یک مهمان ویژه غیرایرانی به امام و اندیشه ایشان خواهد پرداخت. «عصر» هر شب ساعت ۲۳ از شبکه چهار پخش می‌شود.

 سخنرانی حسن رحیم پور ازغدی نیز منعطف به همین ایام، روز جمعه ۱۴ خرداد ساعت ۱۶ پخش خواهد شد.

گروه سیاسی شبکه چهار سیما ویژه برنامه دو قسمتی «امام ما» را ۱۴ و ۱۵ خرداد ساعت ۱۵:۳۰ روی آنتن می‌برد.

مستند دو قسمتی «امام ما» به بیان برخی از نظرات و دیدگاه‌های حضرت امام خمینی (ره) در باب مفاهیمی همچون عدالت اجتماعی عدالت اقتصادی اخلاق سیاسی و ... می‌پردازد.

در این مستند‌ها از نظرات کارشناسانی همچون دکتر کوشکی، دکتر ابراهیم فیاض و دکترصدرا، به همراه پخش سخنان رهبری و تصاویر آرشیوی استفاده شده است.

 برنامه تلویزیونی «مصیر» کاری از گروه اجتماعی شبکه چهار سیما، به تهیه کنندگی کاوه امیری جاوید است که در روز شنبه ۱۵ خرداد ساعت ۱۲ ظهر، با میزبانی از دکتر قدیری ابیانه با موضوع «روابط بین الملل و سیاست خارجی در اندیشه امام خمینی (ره)» با اجرای محمدمهدی ابراهیمی نصر روی آنتن می‌رود.

 شایان گفتن است مجموعه مستند «کابوس امریکا» نیز از ۱۵ خرداد هر شب ساعت ۲۲ و برنامه «با نخبگان» ویژه انتخابات ریاست جمهوری نیز از ۱۴ خرداد هر روز ساعت ۱۷ از شبکه چهار سیما روی آنتن خواهد رفت.

*** بیعتی دوباره با امام خوبی‌ها در شبکه پنج

 مستند روایی «آن روز» به واقعه پانزده خرداد ۱۳۴۲ در شهر ورامین و روستا‌های اطراف آن می‌پردازد و این واقعه را از زبان شاهدان عینی و خانواده‌های شهدای پانزده خرداد به تصویر می‌کشد. در این مستند همچنین زندگی شهید والامقام حسن خانی روایت خواهد شد. «آن روز» به تهیه کنندگی و کارگردانی سید احمد مصطفوی با استفاده از تصاویر آرشیوی کمتر دیده شده از واقعه ۱۵ خرداد روز جمعه ساعت ۲۲:۲۵ دقیقه از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

 برنامه «عطر عاشقی» جمعه ۱۴ خرداد ساعت ۱۷:۳۰ از بیت حضرت امام (ره) از شهرستان خمین روی آنتن شبکه پنج می‌رود. در این برنامه حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی پیرامون نقش حضرت امام (ره) در بسترسازی عصر ظهور برای حاضران صحبت خواهد کرد و سید جواد میری زیارت آل یاسین را قرائت می‌کند.

 مستند تامینی «تشییع بزرگ» به کارگردانی مصطفی فتاحی جمعه ۱۴ خرداد ساعت ۱۶:۲۰ پخش می‌شود. این مستند تصویرگر وداع باشکوه ملت ایران با پیکر مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که از زبان خلبانان بالگرد که حامل پیکر مطهر امام (ره) بودند روایت می‌شود.

 مستند گفتگو محور «عصر خمینی» به بررسی گفتمان انقلاب از صحیفه امام خمینی (ره) می‌پردازد. در این مستند کارشناسان سیاسی یا شخصیت‌هایی که از نزدیک در جریان اقدامات انقلابی امام (ره) بوده اند، اندیشه‌های آن بزرگ مرد تاریخ را واکاوی و تحلیل می‌نمایند. این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضائیان روز چهاردهم خرداد ساعت ۱۲ از شبکه پنج سیما تماشایی می‌شود.

 مستند «سخت شیرین» به کارگردانی سید مهدی میرغیاثی جمعه ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود. این مستند درباره زندگی یک طلبه است که ازدواج می‌کند و شرط ازدواج همسرش این بود که لباس طلبگی نپوشد. این مستند سخت شیرین داستان و جریان زندگی این زوج را به تصویر می‌کشد در این مستند کوثر فیض اللهی، محمد صادق مقدسیان و ... ایفای نقش می‌کنند.

 اما مستند «حاج قاسم» پنجشنبه بعد از اخبار ایران و جهان تماشایی می‌شود. این مستند روایتی متفاوت از زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از تولد تا شهادت ایشان و همچنین چهار دهه فعالیت در میدان نبرد است.

 برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما با عنوان «سلام تهران» روز پنجشنبه ۱۳ خرداد در میز‌های تخصصی خود دو موضوع رحلت حضرت امام (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد مردم ورامین را با حضور کارشناسان مربوطه بررسی و تحلیل می‌کند. این برنامه از ساعت ۸ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه مهمان نگاه بینندگان شبکه پنج سیما می‌شود.

 برنامه «رنگین کمان» در روز سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ساعت ۱۵ با دعوت از گروه سرود شهید فرجی و شعر خوانی برای امام راحل، پخش کارتون‌های مرتبط با رحلت امام و تغییر در رنگ دکور، یاد و خاطره رهبر کیبر انقلاب را زنده نگه می‌دارند.

 دیگر برنامه‌های شبکه پنج سیما، همچون: «مجری»، «به خانه بر می‌گردیم»، «در شهر»، «در استان»، «تا نیایش» نیز در ایام ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد و نیز شهادت امام جعفر صادق (ع) معطوف به این مناسبت‌های پخش خواهند شد.

*** «هفت آسمان» شبکه آموزش در شهادت امام جعفر صادق (ع) 

برنامه « هفت آسمان »، ویژه برنامه شبکه آموزش سیما شنبه ۱۵ خرداد پس از اذان مغرب، با تهیه کنندگی محمد رسولی محلاتی به مدت ۴۵ دقیقه در شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام پخش خواهد شد.

*** سی و دومین سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) در شبکه قرآن و معارف سیما

 همزمان با سی و دومین سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه، ویژه برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما از روز پنجشنبه ساعت ۱۳:۳۰ با پخش سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی مربوط به سال‌های گذشته آغاز می‌شود.

 در روز جمعه ۱۴ خرداد سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ساعت ۸:۳۰ صبح و از ساعت ۱۰:۳۰ ویژه برنامه ارتحال امام خمینی قدس سره الشریف روی آنتن می‌رود. بازپخش این برنامه نیز در ساعت ۱۷ روز جمعه قابل مشاهده است.

 همچنین در ساعت ۱۸ روز ۱۴ خرداد بازپخش سخنرانی مقام معظم رهبری به مناسبت سی و دومین سالروز رحلت امام خمینی (ره) به روی آنتن می‌رود.

 برنامه «رو به راه» نیز در روز‌های ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ خرداد ساعت ۲۴ به صورت زنده از کربلای معلی با ویژه ارتحال حضرت امام خمینی رحمت الله علیه، قیام ۱۵ خرداد و شهادت امام صادق علیه السلام پخش می‌شود.

 به مناسبت قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲، روز شنبه سخنرانی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در سال ۱۳۴۲ ساعت ۱۷:۴۰ و برنامه «خانه‌های فاطمی» ساعت ۲۰ پخش می‌شود.

 در شب شهادت امام صادق علیه السلام، ویژه برنامه‌ای از حرم مطهر امام خمینی رحمت الله علیه ساعت ۲۱ و سخنرانی آیت الله جوادی آملی ویژه شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام پخش می‌شود. در روز شهادت امام صادق علیه السلام نیز ساعت ۸:۳۰ صبح سخنرانی آیت الله ناصری، ساعت ۱۳:۴۵ سخنرانی آیت الله بوشهری و ساعت ۱۵ محفل انس با قرآن کریم از حرم سید الکریم علیه السلام و ارتباط تصویری با حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علی‌ها به روی آنتن می‌رود.

 همچنین در شام شهادت امام صادق علیه السلام ویژه برنامه‌ای از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علی‌ها ساعت ۲۱ تقدیم مخاطبان می‌گردد.

*** شبکه جهانی جام جم در سالروز غروب آفتاب جماران

 «اندیشه ماندگار»، «آن سوی دیدار در نوفل لوشاتو»، «خاطرات روز‌های داغ»، «ملاقات در مدار بسته»، «هدایت الله» و «مدرسه فیضیه» مستند‌هایی هستند که سالروز رحلت پیرمراد انقلاب و بزرگداشت یاد شهدای قیام ۱۵ خرداد از شبکه جام جم پخش می‌شوند.

فیلم سینمایی «ایران بسیت سال بعد» و انیمیشن «پا به پای آفتاب» نیز از دیگر برنامه‌های این شبکه است که روی آنتن می‌رود.

 همچنین شبکه جام جم در فواصل برنامه‌ها با پخش میان برنامه‌های مناسبتی با محوریت امام راحل و قیام به یادماندنی یارانش در ۱۵ خرداد، همراه مخاطبان خواهد بود و به تبیین این دو واقعه عظیم خواهد پرداخت.

*** «نسیم آوا» در سوگ

برنامه‌های «تور بزرگ»، « نسیم آوا » و « چهل تیکه » در ایام تعطیلات در ساعات ۲۱، ۲۲ و ۲۳ منعطف با رحلت امام خمینی (ره)، قیام ۱۵ خرداد و همچنین شهادت امام جعفر صادق (ع) روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

*** شبکه سلامت سیما در ایام رحلت امام خمینی (ره)

شبکه سلامت سیما به مناسبت سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب و قیام پانزده خرداد برای جمعه ۱۴ خرداد ماه مستند‌های کوتاه و جذابی را برای پخش در نظر دارد. از جمله این مستند‌ها می‌توان به مستند «پونز»، «ملاقات در مدار بسته»، «قرص ماه» و مستند کوتاه «انقلاب» اشاره کرد. از دیگر برنامه‌های ویژه این مناسبت نیز میان برنامه‌ها وله‌ها و. می‌باشد.

*** افق در سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب

 شبکه افق با پخش ویژه برنامه‌ای در روز پنجشنبه ۱۳ خرداد ساعت ۲۲ با مخاطبان خود در این ایام همراه می‌شود.

 مستند «تشییع بزرگ» در روز جمعه ۱۴ خرداد ساعت ۲۱ پخش می‌شود.
این مستند تصویرگر وداع باشکوه ملت ایران با پیکر مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که از زبان خلبانان بالگرد که حامل پیکر مطهر امام (ره) بودند روایت می‌شود.

 مستند «روزگار خمینی» نیز از دیگر برنامه‌های این شبکه هست که در این هفته روی آنتن می‌رود.

*** «قاب امید» در سالروز قیام ۱۵ خرداد

برنامه «قاب امید» که روز‌های شنبه تا سه شنبه هر هفته روی آنتن شبکه امید می‌رود به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و نیمه خرداد ۱۳۴۲ و همچنین شهادت امام صادق (ع) شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ خرداد با بخش‌های مختلف، به طور ویژه به این مناسبت‌ها خواهد پرداخت.  این برنامه به تهیه کنندگی «علی اکبر ذاکری» ساعت ۲۰:۳۰ روانه آنتن شبکه امید می‌شود.

*** «تشییع بزرگ» در قاب مستند

 مستند «تشییع بزرگ» ساخته مصطفی فتاحی جمعه ۱۳ خرداد ساعت ۱۰ صبح از شبکه مستند پخش می‌شود. این مستند به بررسی ماجرای تشییع باشکوه پیکر امام خمینی (ره) پرداخته است. این مستند روایت‌گر بزرگ‌ترین تشییع جنازه تاریخ بشر است که در ایران و در هنگام وداع ملت با امام و مقتدایشان به ثبت رسید.

در این مستند شاهد روایتی نو و کمتر شنیده شده از این اجتماع بزرگ انسانی از زبان خلبانان بالگردی هستیم که حامل پیکر مطهر امام خمینی (ره) بود. در این فیلم شاهد تصاویر آرشیوی کمتر دیده شده یا اصلا دیده نشده از ۱۶ خرداد سال ۱۳۶۸ یعنی روز تشییع پیکر امام راحل خواهیم بود.

این مستند با محوریت خلبان‌هایی که پروژه جا به جایی پیکر امام را بر عهده داشتند تصاویر دیده نشده‌ای از روز تشییع را نمایش می‌دهد.