فعالان سازمان اوج عضو هیچ کدام از نهاد‌های رسمی نیستند

احسان محمدحسنی رئیس سازمان رسانه‌ای اوج، در نشست خبری دهمین سالگرد تاسیس این سازمان گفت: سازمان اوج سال ۱۳۹۰ بعد از دو سال بررسی و مطالعه تاسیس شد؛ حدود دو سال تمام عملکرد خروجی دستگاه‌های رسمی فرهنگی کشور را بررسی کردیم و به طراحی سازمانی رسیدیم که خارج از مجموعه‌های رسمی باید فعالیت می کرد.

محمدحسنی افزود: هیچکدام از فعالان سازمان اوج عضو هیچ نهاد رسمی نیستند و حضورشان هر سال تمدید می‌شود. حجم نیروی انسانی در اوج کم و حدود ۱۰۰ نفر است که باعث شده هزینه‌های زیادی را کاهش دهد و هرچه در آمد داشتیم، در تولید سرمایه‌گذاری کردیم.

رئیس سازمان رسانه‌ای اوج عنوان کرد: ما در سال ۹۰ با ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه فعالیت خود را شروع کردیم.

محمدحسنی ادامه داد: چند اصل کلی در سازمان اوج مطرح است که ذیل شعار «ادب از که آموختی، از بی ادبان» قرار دادیم؛ یعنی تصمیم گرفتیم هر اشتباهی بقیه سازمان‌ها انجام دادند، انجام ندهیم.

او افزود: در سال‌های گذشته تلاش کردیم که از ورود به حوزه‌های اقتصادی غیرمرتبط خودداری کنیم؛ مورد بعدی این است که در ستاد‌های نامزد‌های انتخاباتی حضور نداشتیم، البته برای افزایش مشارکت در انتخابات فعالیت کردیم، ولی به ستاد‌های انتخاباتی ورود پیدا نکردیم.

رئیس سازمان اوج گفت: یکی از وظایف سازمان اوج مطالبه گری است که این موضوع را در فیلم سینمایی بادیگارد مشاهده کردیم. به دنبال وظیفه مطالبه گری، وقتی اعتراضات مردمی مطرح شد، فیلم خروج را ساختیم و زمانی که کشور درگیر داعش بود، فیلم سینمایی به وقت شام و سریال پایتخت ۵ و نزدیک ۲۰۰ اثر و مستند را تولید کردیم.

محمدحسنی با بیان خاطراتی از روز‌های پخش سریال پایتخت ۵ گفت: قرار بود در این سریال بابا پنجعلی به شهادت برسد که در جلساتی که با حاج قاسم داشتیم از ما خواست که این کار را نکنیم.

رئیس سازمان رسانه‌ای اوج افزود: ما همیشه شاهد بودیم که مجموعه‌هایی که توسط اوج ساخته می‌شود مورد قضاوت قرار می گیرد؛ این موضوع را در سریال‌های پایتخت و آقازاده شاهد بودیم. دغدغه ما همیشه دغدغه مردم بوده است و همیشه سعی کردیم با تزریق امید به جامعه، مردم را نسبت به زندگی امیدوار کنیم.

او افزود: در طول ۱۰ سال حدود ۲۳ هزار اثر تولید کردیم و بیش از ۵ هزار نفر در فعالیت‌های ما درگیر بودند؛ همچنین حدود ۱۳۰ موسسه فرهنگی و هنری ایجاد کردیم؛ در سریال تلویزیونی پایتخت ۵، در شبکه خانگی با سریال آقازاده، مستندات تلویزیونی موسسه اوج در کنار سایر تولیدات در این سال‌ها جزو پرمخاطب‌ترین‌ها بوده است.

محمدحسنی با اشاره به اهمیت نقش جوانان در این موسسه ادامه داد: جوانان همیشه اولویت ما در این سال‌ها بودند و تعداد زیادی از کار اولی ها، اولین تجربه خود را با سازمان اوج به اجرا در آوردند.

رئیس سازمان اوج افزود: کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب، به صورت مجموعه تلویزیونی در خواهد آمد و در آینده شاهد آن خواهیم بود.

او افزود: امیدواریم اگر مشکلی ایجاد نشود در ۳ سال آینده به درآمد هزار میلیارد تومانی برسیم.

محمدحسنی در ادامه گفت: اوج تا امروز حدود ۱۹ اثر در حوزه انیمیشن تولید کرده است که از این میان ۱۰ اثر آن توسط کار اولی ها تولید شده است.

او ادامه داد: ۶ یا ۷ اثر در حال تولید داریم که یکی از آن ها فیلم سینمایی حضرت خدیجه است که به صورت جدی روی آن متمرکز هستیم؛ البته بعید می‌دانیم که به جشنواره فجر امسال برسد ولی از این موضوع هم غافل نیستیم.

رییس سازمان رسانه ای اوج گفت: در هفته های آینده فیلم سینمایی منصور با محوریت زندگی شهید خلبان منصور ستاری اکران خواهد شد.

محمدحسنی در تشریح ساخت سریال توسط این سازمان عنوان کرد: در ۱۰ سال گذشته ۷ سریال تولید کردیم و تولید سریال ۶۰ قسمتی نجیب زادگان را در دست تولید داریم و متن سریال عمار یاسر هم در حال نگارش قرار دارد؛ در حوزه عیاری و پهلوانی سریال میاندار در پیش تولید قرار دارد و در حوزه مطالبه گری سریال باستی هیلز را در دستور کار داریم؛ در حوزه دفاع مقدس امسال ساخت اثری درباره شهید بروجردی را در دستور کار داریم که تا زمستان منتشر خواهد شد و در حوزه زن، سریال گلستان یازدهم را در مرحله پیش تولید داریم.

او ادامه داد: از خانم ها عذرخواهی میکنم چون در این سال ها با وجود تلاش هایی که برای این حوزه کردیم ولی از دید سازمان اوج، این فعالیت کافی نیست و شاید نیاز باشد مجموعه اوج دیگری با حضور و محوریت خانم ها شکل بگیرد.

محمدحسنی افزود: حلالیت و معذرت خواهی دوم خود را از خانواده های شهدا دارم و برای تک تک آثاری که ممکن است خانواده های شهدا را رنجانده باشیم، معذرت خواهی میکنیم و فکر میکنم در حوزه دفاع مقدس هم باید کارهای بیشتری انجام می دادیم و هنوز حق مطلب ادا نشده است.