هالیوودی‌ها خواستار ممنوعیت استفاده از سلاح واقعی شدند

 به دنبال قتل تصادفی هالینا هاچینز فیلمبردار ۴۲ ساله سینمای هالیوود به دست الک بالدوین، شکواییه‌ای برای ایجاد «قانون هالینا» که استفاده از سلاح گرم واقعی در محل فیلمبرداری پروژه‌ها را ممنوع می‌کند، راه‌اندازی شد.

این کمپین در حال حاضر به ۲۴ هزار امضا رسیده است. تنظیم‌کنندگان شکواییه از الک بالدوین که ناخواسته به سمت هاچینز و سوزا تیراندازی کرد، درخواست کرده‌اند که از نفوذش در هالیوود استفاده کند تا بهره برداری از سلاح گرم واقعی در حین فیلمبرداری ممنوع شود.

هالیوودی‌ها خواستار ممنوعیت استفاده از سلاح واقعی شدند

در بخشی از این شکواییه آمده است: «باید اطمینان حاصل کنیم که این تراژدی قابل‌اجتناب دیگر هرگز روی نمی‌دهد. در قرن بیست و یکم هیچ عذری برای اتفاقی این چنین وجود ندارد. به تفنگ‌های واقعی دیگر در محل فیلمبرداری نیازی نیست. در اوایل دهه ۱۹۹۰ به سر نمی‌بریم، وقتی که برندن لی به همین شکل کشته شد.» سناتور «دیو کورتز» رئیس کمیته کارگری سنا هم اعلام کرد که قانونی برای ممنوعیت استفاده از سلاح‌های گرم در محل فیلمبرداری پروژه‌ها در کالیفرنیا پیشنهاد خواهد کرد.

گفنی است؛ چند روز پیش سر صحنه فیلمبرداری «زنگار» الک بالدوین در یک تیراندازی با اسلحه ای که فشنگ آن مشقی نبود، خانم فیلمبردار را کشت.