هنوز بازیگرانِ فیلم‌ها مردم را به سینما می‌آورند؟

آیت ملک‌نیا، مدیر سالن‌های سینمای موزه اظهار داشت: قطعاً اکران تعداد بالای فیلم‌های سینمایی به صورت همزمان نمی‌تواند شکل درستی باشد اما واقعیت این است که پس از تعطیلی دو ساله سینماها چاره‌ای جز این نداریم چراکه تعداد بالایی از فیلم‌های سینمایی تولید شده در صف اکران قرار دارد.

ملک‌نیا خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از سینما گران و صاحبان آثار سینمایی هنوز شناختی از سلیقه مخاطبان سینما ندارند و نمی‌دانند امروز مخاطبان چه انتظاری از آثار سینمایی دارند به همین دلیل با همان نگاه سال‌های گذشته فیلم می‌سازند و روی فروش این آثار حساب می‌کنند اما این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی افزود: فیلم‌های موفق در گیشه فقط آثار کمدی نیستند و می‌بینیم فیلم‌هایی چون « قهرمان » و « پوست » هم توانسته‌اند فروش قابل توجهی داشته باشند ولی در این بین فیلم «حکم تجدیدنظر» با وجود بازیگران مطرح نتوانست موفقیت چندانی کسب کند. موفقیت «پوست» و عدم موفقیت «حکم تجدیدنظر» نشان می‌دهد مخاطبان امروز سینما دیگر فیلم‌ها را بر اساس بازیگران آن انتخاب نمی‌کنند و کیفیت و قصه آثار است که می‌تواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

هنوز بازیگرانِ فیلم‌ها مردم را به سینما می‌آورند؟

 

ملک‌نیا در پایان اظهاراتش تأکید کرد: عوامل موفقیت فیلم‌های سینمایی در گیشه تغییر کرده و دیگر بازیگر تعیین‌کننده نیست. امروز موضوع فیلم برای مخاطبان اهمیت بالایی دارد و افراد با تحقیق کامل درباره فیلم، کارگردان، تهیه‌کننده و... به سینما می‌آیند. مخاطبان امروز سینما بر خلاف گذشته که پس از اتمام فیلم سالن را ترک می‌کردند، تا انتهای تیتراژ را هم می‌بینند و شناخت کامل درباره عوامل دارند و لیست بازیگران نمی‌تواند آن‌ها ترغیب به دیدن فیلم کند.