«قهرمان» اصغر فرهادی نامزد جایزه گلدن گلوب شد

پس از یک سال پر تب و تاب برای گلدن گلوب و فشار از نظر بی‌توجهی به تنوع نژادی در انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، سرانجام با تغییراتی که در بدنه این انجمن ایجاد شد هفتاد و نهمین دوره جوایز گلدن گلوب شروع به کار کرد.

در بخش بهترین فیلم بین‌المللی «کوپه شماره ۶»، «ماشین مرا بران»، «دست خدا» و «مادران موازی» با « قهرمان » اصغر فرهادی در میان نامزدها جای گرفته‌اند.

شماری از فیلم‌های مطرح امسال چون «بلفاست»، «تیک، تیک…بوم»، «پیتزا لیکوریک»، «قدرت سگ»، «داستان وست ساید»، «تل ماسه» و «شاه ریچارد» در میان فهرست نامزدهای این جوایز جای دارند.

«قهرمان» اصغر فرهادی نامزد جایزه گلدن گلوب شد

از جمله در بخش کارگردانی که کنت برانا برای «بلفاست»، جین کمپیون برای «قدرت سگ»، مگی جیلنهال برای «دختر گمشده»، استیون اسپیلبرگ برای «داستان وست‌ساید» و دنی ویلنو برای «تل ماسه» نامزد شده‌اند.

در بخش بهترین بازیگر زن یک فیلم موزیکال یا کمدی ماریون کوتیار برای «آنت»، آلانا هیم برای «پیتزا لیکوریک»، جنیفر لارنس برای «به بالا نگاه نکن»، اما استون برای «کروئلا» و ریچل زگلر برای «داستان وست ساید» نامزد جایزه شده‌اند.

در میان بهترین بازیگران مرد فیلم درام نیز «ماهرشالا علی» برای «آواز قو»، خاویر باردم برای «ریکاردوس بودن»، بندیکت کامبربچ برای «قدرت سگ»، ویل اسمیت برای «شاه ریچارد» و دنزل واشینگتن برای «تراژدی مکبث» نامزد شده‌اند.

لئوناردو دی‌کاپریو برای «به بالا نگاه نکن»، پیتر دینکلیچ برای «سیرانو»، اندرو گارفیلد برای «تیک، تیک… بوم»، کوپر هافن برای «پیتزا لیکوریک و آنتونی راموش برای «ارتفاعات» در بخش بهترین بازیگران مرد درام با هم رقابت می‌کنند.

«سیرانو»، «به بالا نگاه نکن»، «پیتزا لیکوریک»، «تیک، تیک، بوم…» و «داستان وست ساید» نامزدهای بهترین فیلم موزیکال یا کمدی هستند و در بخش بهترین فیلم درام فیلم‌های «بلفاست»، «کودا»، «تل ماسه»، «شاه ریچارد» و «قدرت سگ» با هم رقابت می‌کنند.