ترسناک‌ترین فیلم‌های سینمای ایران

ژانر وحشت یکی از محبوب‌ترین ژانرها در دنیا محسوب می‌شود. علی‌رغم اندک بودن این آثار در ایران، تلاش‌هایی در سال‌های اخیر انجام گرفته است. به بهانه اکران فیلم زالاوا به مرور فیلم‌های ترسناک سینمای ایران می‌پردازیم

زالاوا (ارسلان امیری)
قصه زالاوا در دهه پنجاه و در روستایی دورافتاده از کردستان اتفاق می‌افتد. داستان ظهور یک موجود ناشناخته که رعب و وحشت زیادی در روستا به وجود می‌آورد و ماموران پاسگاه برای برقراری امنیت روستا وارد می‌شوند.

پوست (برادران ارک)
داسان فیلم تلاقی عشق و خرافه و جادوست و دربارهٔ است مادر و پسری که زندگی‌شان دستخوش مشکلاتی می‌شود که ریشه‌ی آن را در طلسم و جادو می‌دانند.

طلسم (داریوش فرهنگ)
عروس و دامادی در شب عروسی خود راه خود را گم‌ می‌کنند و سر از قلعه‌ای قدیمی در می‌آوردند که در آنجا همسر صاحب خانه به طرز مشکوکی گم شده است.

ترسناک‌ترین فیلم‌های سینمای ایران



شب بیست و نهم (حمیدرخشانی)
دختر و پسر جوانی مطابق یک سنت خانوادگی، با هم نامزد می‌شوند. والدین پسر در هنگام اجرای مراسم دیرین، با دیدن شبحی نگران آینده این ازدواج می شوند.

خوابگاه دختران ( محمد حسین لطیفی)
داستان دو دختر دانشجو است که به تازگی دانشگاه قبول شده‌اند اما به دلیل آماده نبودن خوابگاه، به اجبار در منزلی در نزدیکی خرابه‌ای سکونت می‌کنند.

پارک وی ( فریدون جیرانی)
فیلم درباره‌ی پسر جوانی است که دچار مشکلات روانی است و به تازگی ازدواج کرده است. مشکلات او کم‌کم بحران‌ساز می‌شود.

ماهی و گربه (شهرام مکری)
داستان پر تعلیق و متفاوت این فیل در مورد گروهی است که برای مسابقه‌ای به جنگل‌های شمال می‌روند. در نزدیکی محل برگزاری مسابقه رستورانی قرار دارد که از گوشت انسان غذا درست می‌کند.

آن شب (کوروش آهاری)
دربارهٔ یک زوج مهاجر ایرانی در لس آنجلس است که در هتلی محبوس شده‌اند و نیرویی پنهان آن‌ها را وادار می‌کند که با رازهایی که از هم پنهان کرده‌اند روبه رو شوند و طلسم‌ها را بشکنند.

آل (بهرام بهرامیان)
مردی همراه زن باردار خود عازم یک مأموریت کاری در ایروان می‌شود. به تدریج روزهای آفتابی این زوج، جای خود را به روزهای تیره می‌دهد.

حریم (رضا خطیبی)
قتل‌های عجیبی در یکی از جنگل های شمال ایران به وقوع پیوسته است. افسر پلیسی برای حل مسئله به آنجا اعزام میشود .

پستچی سه بار در نمی زند

فیلم داستان مردی است که به خاطر تسویه حساب شخصی با مردی دیگر، دختر او را گروگان می‌گیرد.