داعش سوژه جدید محمدحسین مهدویان

با رسیدن به آخرین ماه از تابستان ۱۴۰۱ گمانه زنی‌ها درخصوص حضور و یا عدم حضور کارگردانان مطرح سینما در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر قوت گرفته است، به طور معمول شهریور ماه فصل شروع پیش تولید آثار سینمایی محسوب می شود.
اکثر کارگردانانی که قصد حضور در جشنواره فیلم فجر را دارند پس از پشت سر گذاشتن مرحله پیش تولید در ماه‌های مهر و آبان آثار خود را کلید می‌زنند. حال برخی شنیده ها حاکی از آن است که محمدحسین مهدویان کارگردان جوان و صاحب سبک سینمای کشور امسال با فیلم سینمایی سقوط برای حضور در فجر ۴۱ آماده می شود.
فیلم سینمایی سقوط با موضوعیت گروهک تروریستی داعش و روایتی تازه برای سینمای مهدویان محسوب می‌شود، این فیلم در حال حاضر مراحل پایانی نگارش فیلمنامه و همچنین نهایی کردن لوکیشن را پشت سر می گذارد.
فیلم سینمایی «سقوط» قرار است در تهران (شهرک سینمایی دفاع مقدس)، شهرستان سقز در استان کردستان و همچنین بخش‌هایی از آن در کشور عراق فیلمبرداری شود. هنوز در خصوص بازیگران اصلی این فیلم سینمایی اخبار تازه‌ای منتشر نشده است. و هنوز از سوی مهدویان پیرامون صحت و سقم این خبر واکنشی نشان داده نشده است.
محمدحسین مهدویان کارگردان جوان سینما که با «ایستاده در غبار» خود را به سینما معرفی کرد، حال یکی از فیلمسازان پرکار محسوب می شود، فیلمسازی که در کارنامه خود آثاری همچون ماجرای نیمروز، لاتاری، رد خون، مرد بازنده، درخت گردو و شیشلیک می بیند.

داعش سوژه جدید محمدحسین مهدویان


محمدحسین مهدویان از جمله کارگردانان موفق سینمای ایران در سالیان گذشته محسوب می شود، کارگردانی که توانست با اثری تاثیرگذار همچون «ایستاده در غبار» جای پای خود را در سینمای کشور محکم نماید. 
مهدویان بعد از موفقیت فیلم نخست خود توانست با ساخت فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» این موفقیت را تثبیت نماید، فیلمی که در سال اکران خود در جشنواره فیلم فجر جوایز متعددی را از خود کرد و در گیشه هم اتفاقی تازه برای مخاطبان محسوب می شد.
مهدویان بعد از آن سراغ ساخت فیلم سینمایی لاتاری رفت، فیلمی که موضوع متفاوتی را در بر داشت اما به عنوان نخستین ساخته داستانی مهدویان نتوانست نظر مثبت مخاطبان و منتقدین را دریافت کند، فیلمی که در جشنواره جوایزی را از آن خود نکرد و در گیشه هم با وجود فروش نسبی نتوانست موفقیت ماجرای نیمروز را تکرار کند. 
بعد از فیلم سینمایی «لاتاری» مهدویان بار دیگر به سراغ ساخت ادامه ماجرای نیمروز رفت تا بتواند بار دیگر به سینمای موفق خود بازگردد. فیلم سینمایی «رد خون» نسخه دوم فیلم سینمایی ماجرای نیمروز بود، فیلمی که بار دیگر نشان داد مهدویان در ساخت آثار مستند داستانی تبحر خاصی دارد. 

گام بعدی مهدویان که دیگر به یک کارگردان پرکار سینمایی تبدیل شده بود بار دیگر به دوران دفاع مقدس باز می گشت، فیلم سینمایی «درخت گردو» فیلمی که توانست به عنوان یکی از بهترین آثار سینمایی مهدویان در سالهای گذشته معرفی شود، این فیلم با بازی «پیمان معادی» روایت تازه ای از سینمای مهدویان بود.
محمدحسین مهدویان بار دیگر توانست نظر مخاطبان را با درخت گردو به خود جذب کند، اما این کارگردان دوباره ریسکی قابل تامل داشت و فیلم سینمایی «شیشلیک» را ساخت، یک کمدی سیاسی اجتماعی که امید داشت با حضور رضا عطاران و پژمان جمشیدی موفقیت در نظر منتقدین و مخاطبان را به همراه داشته باشد اما این فیلم در جشنواره فیلم فجر با اقبال خوبی روبرو نشد.

تعطیلی دو ساله سینما باعث شد تا این کارگردان قید این عرصه را به صورت موقت زده و به سراغ ساخت سریال نمایش خانگی برود، وی بار دیگر به جواد عزتی رجوع کرد و توانست با سریال زخم کاری مخاطبان فراوانی را از خود نماید. این سریال با وجود نقدهای مثبت و منفی فراوان در نهایت گامی مثبت در کارنامه کاری مهدویان محسوب می شود. 
حال این کارگردان جوان اکران فیلم سینمایی «مرد بازنده» را پشت سرگذاشته است، فیلمی که با وجود نظر مثبت اهالی رسانه و منتقدان گیشه متوسطی را برای خود به ثبت رساند. باید دید فیلم دیگر این کارگردان سینمایی «شیشلیک» در نهایت راهی برای اکران پیدا خواهد کرد یا خیر.