نامزدی «شب، داخلی، دیوار» برای بهترین بازیگری و فیلمنامه

 فهرست نامزدهای جوایز آسیا پاسیفیک 2022 اعلام شد. نام وحید جلیلوند برای نگارش فیلمنامه « شب، داخلی، دیوار » در فهرست نامزدهای بخش فیلمنامه قرار دارد و در بخش بهترین بازیگر هم نام نوید محمدزاده برای همین فیلم در فهرست نامزدها به ثبت رسیده است.

فیلمنامه‌های «زندگی‌نامه»، «تصمیم به ترک کردن»، «شاعر» و «این چیزی است که به یاد دارم» رقبای وحید جلیلوند در این بخش هستند.

در بخش بهترین بازیگر، نوید محمدزاده با هپی سلما برای فیلم «قبل، حالا و سپس»، لی جئونگ-یونگ برای «ادای احترام»، آکتان اریم کوبات برای «این چیزی است که من به یاد دارم» و جان لوید کروز برای «وقتی امواج رفتند» رقابت می‌کند.

در بخش بهترین فیلم مستند ، فیلم «دختران نجار- دونوازی برای یک رویا» ساخته آزاده بیزارگیتی محصول ایران و چک نامزد دریافت جایزه شده است.

نامزدی «شب، داخلی، دیوار» برای بهترین بازیگری و فیلمنامه

فیلم «قبل، حالا و سپس» که با نام «نانا» هم شناخته می‌شود، به کارگردانی کامیلا آندینی از اندونزی با نامزدی در چهار رشته، بیشترین میزان نامزدی کسب جایزه را به خود اختصاص داده. «شاعر» به کارگردانی دارژان اومیربایف از قزاقستان، «این چیزی است که به خاطر دارم» به کارگردانی آکتان آریم کوبات از قرقیزستان و فیلم «وقتی امواج رفتند» به کارگردانی لاو دیاز از فیلیپین جزو فیلم‌هایی هستند که در بیش از سه بخش نامزد شده‌اند.

مراسم اهدای جوایز آسیا پاسیفیک این دوره روز ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ (20 آبان) در استرالیا برگزار می شود.