«بی‌گناه» خاص‌ترین مینی‌سریال جنایی سال‌های اخیر

دنیای سریال‌سازی در اسپانیا با تجربه‌ای که مخاطب جهانی از تماشای «سرقت پول» داشت تکان اساسی خورد و باعث شد نتفلیکس سرمایه‌گذاری‌های دیگری هم روی صنعت سریال‌سازی این کشور با هدف جذب مخاطب جهانی داشته باشد. مینی‌سریال جذاب «بی‌گناه» یکی از آن سرمایه‌گذاری‌هاست که تجربه کاملاً متفاوتی در ژانر معمایی، جنایی و هیجان‌انگیز محسوب می‌شود. سریالی که در سایت معروف «روتن تومیتوز» موفق شده نمره 100 درصد را از منتقدان کسب کند. با معرفی این پدیده جالب همراه ما باشید.

جنایت و توطئه با روایتی خاص

مردی در یک دعوای خیابانی مشکوک متهم به‌ قتل می‌شود. به‌ زندان می‌رود. پدر و مادرش را در یک تصادف عجیب از دست می‌دهد. برادر پولدارش هم می‌میرد. او بعد از اثبات این‌که قتل غیرعمد مرتکب شده از زندان آزاد می‌شود و درحالی‌که میراث برادر و پدر را اداره می‌کند و در شرف تجربه آزادی و عشق است ناگهان درگیر یک توطئه می‌شود. مردی ناشناس از تلفن همراهش با او تماس می‌گیرد و اتهاماتی را به همسرش وارد می‌کند. او در مسیر کشف حقیقت است... اما صبر کنید. با یک داستان ساده که روایت خطی دارد و زاویه‌دیدش دانای کل است مواجه نیستید. دانای کل این سریال کاملاً خاص است. نوع روایت هم پیچیدگی‌هایی دارد و پر شده از فلش‌بک... آن‌قدر اثر خاص است که اپیزود دوم با داستان یک جنایت دیگر یعنی قتل مرموز یک راهبه در صومعه‌ای قدیمی شروع می‌شود. اما در حالی‌که مخاطب متعجب است چه اتفاقی افتاده و این دو ماجرا چه ربطی به هم دارند، یک نقطه اتصال جالب همه‌چیز را تغییر می‌دهد. آن‌جاست که باید به‌هوش سازندگان سریال آفرین بگویید. 

آماده رودست خوردن باشید

«بی‌گناه» خاص‌ترین مینی‌سریال جنایی سال‌های اخیر

اگر اهل سریال‌هایی هستید که همه شواهد را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد تا آرام آرام به نتیجه نهایی نزدیک شود سراغ انتخاب خوبی نیامده‌اید. چون داستان«بی‌گناه» به‌شدت همیشه چند گام از مخاطب جلوتر است. پس با یک معمای ساده که بتوانید حدس‌هایی درباره‌اش بزنید طرف نیستید. اما از طرفی فکر نکنید با اثری گُنگ که نمی‌تواند روایت روانی داشته باشد طرفید. نه! «بی‌گناه» در شکل پیچیده روایتش عمدی دارد و به‌خوبی از عهده ماجرا برآمده. از همان قسمت اول با ابهام در سرنوشت همسر «مات» یعنی شخصیت اصلی، و در قسمت دوم با ایجاد سئوال در ذهن مخاطب درباره نوع ارتباط این دو ماجرا با هم، چنان قلابی در ذهن‌تان می‌اندازد که وقتی به‌خودتان می‌آیید می‌بینید 8 قسمت را پشت سرهم تماشا کرده‌اید تا پی به‌رازها و توطئه‌های موجود در داستان ببرید. سوای داستان پرکشش، طراحی شخصیت‌ها، بازی‌ها و طراحی صحنه هم جذاب و ستودنی است. پس به منتقدان سایت «روتن تومیتوز» اعتماد کنید و از تماشای یک مینی سریال جنایی جذاب و خوش‌ریتم لذت ببرید.