تصویب تعطیلی پنجشنبه‌ها در دولت

مصطفی فاطمی مدیرکل توسعه گردشگری داخلی با اشاره به تشکیل ستاد سفر نوروز ۱۴۰۲ افزود: با توجه به تداخل نوروز امسال با ماه مبارک رمضان باید هماهنگی‌های لازم انجام شود.

او به تحریک تقاضای سفر قبل از آغاز تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: از طریق برخی انگیزه سازی‌ها از جمله تخفیفات، کارت سفر و استفاده از تبصره ۱۸ می‌توان موتور محرک سفر را در بهمن ماه روشن کرد.

فاطمی در ادامه به ساماندهی تعطیلات کشور اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های دکتر شالبافیان موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها در دولت تصویب شده و در صورت تصویب در مجلس می‌تواند موجب رونق بوم‌گردی‌های نزدیک مراکز شهر‌ها شود.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی با اشاره به ترویج و افزایش رویداد‌های گردشگری در نیمه اول سال، ادامه داد: تقویم رویداد‌های گردشگری در حال تدوین است و در نمایشگاه گردشگری تهران رونمایی می‌شود. استان‌ها لیست رویداد‌های خود را اعلام کنند.

تصویب تعطیلی پنجشنبه‌ها در دولت

موضوع میز‌های تخصصی دیگر موردی بود که فاطمی به آن اشاره کرد و گفت: میز‌های تخصصی با توجه به ظرفیت هر استان به صورت ملی و استانی تشکیل شده است.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی بر اهمیت فعالیت‌های تخصصی استان‌ها در حوزه گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: رویکرد استان‌ها در نمایشگاه تخصص محور باشد و بر موضوعات گردشگری تمرکز شود.

برنامه‌ریزی برای ثبت جهانی روستا‌ها و تقویت و ارتقای ظرفیت روستا‌های کشور براساس شاخص‌های سازمان جهانی گردشگری دیگر نکته‌ای بود که فاطمی مطرح کرد.