تهران جایگاه ویژه‌ای در پهنه گردشگری کشور دارد

آیین افتتاح همزمان ۳۳۳ پروژه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون گردشگری کشور و معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور و مدیران ستادی به شکل حضوری و مدیران‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها به شکل ویدئو کنفرانس روز دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

او افزود: تقویت زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری را مدیران‌کل استان‌ها پیگیری می‌کنند. با وجود محدودیت‌های اعتباری کشور و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امروز ۳۳۳ پروژه به اعتبار ۷هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ایام دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید که این رقم افتخار آفرین است. در افتتاح این پروژه‌ها کیفیت و ارائه خدمات استاندارد به مردم مهم است که با تلاش همکارانم این موضوع محقق خواهد شد.

بوم‌گردی‌ها مجهز به زندگی ایرانی و صنایع‌دستی شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: حوزه‌های کاری وزارتخانه به هم مرتبط هستند، صنایع‌دستی و گردشگری با هم ارتباط دارند، میراث‌فرهنگی نیز مقوم است. بوم‌گردی‌ها می‌توانند مجهز به زندگی ایرانی و صنایع‌دستی شود.

تهران جایگاه ویژه‌ای در پهنه گردشگری کشور دارد

 ضرغامی در ادامه گفت: پروژه‌های خوب و متنوعی در استان تهران افتتاح شده است، تهران جایگاه ویژه‌ای در پهنه گردشگری کشور دارد و طی ۲ سال گذشته کار‌های خوبی در این زمینه انجام شده به‌طوری‌که در تعطیلات نوروز شاهد رشد ویژه‌ای در گردشگری بودیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی استان گیلان ویژه است و رابطه مستقیم با گردشگری دارد، تصریح کرد: بوم‌گردی‌ها ظرفیت گسترده‌ای دارند با برنامه‌ریزی باید بین این اماکن اقامتی و صنایع‌دستی ارتباط ایجاد کرد. این بخش باید تقویت شود.

او در ادامه افزود: استان گیلان طبیعت و داشته‌های ارزشمندی دارد از استانداری تقاضا دارم این طبیعت زیبا را حفظ کند و از تخریبی که توسط سوداگران ایجاد می‌َشود، جلوگیری کنند.

 ضرغامی درباره نقش هرمزگان در توسعه گردشگری کشور گفت: هرمزگان نقش ویژه‌ای در گردشگری کشور، حتی منطقه و سطح جهان دارد. بخش اعظم گردشگری دریایی برعهده این استان است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: هرمزگان می‌تواند جایگزین بی‌بدیل برای مقاطع مختلف گردشگری کشور به‌ویژه از لحاظ زمانی و آب‌وهوایی باشد.

او درباره استان زنجان گفت: این استان موقعیت ویژه‌ای به لحاظ دسترسی و همسایگی با استان‌های مختلف دارد، با توجه به راه‌های ارتباطی، شایسته سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی است.
 ضرغامی افزود: استان زنجان مقصد ویژه گردشگری است و فرصت خوبی برای اقامت گردشگران است. این استان نقش محوری در توسعه گردشگری کشور خواهد داشت.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره موقعیت ساحلی استان مازندران گفت: فاصله شرق و غرب بین سواحل یک موقعیت استثنایی بوده و فرصت بی‌بدیلی برای توسعه گردشگری است. قطعا زیرساخت‌های جدید موجب رونق گردشگری استان می‌شود.