رادیو ایران میزبان بهار طبیعت و قرآن شد

محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران ، ضمن تبریک و تهنیت فرا رسیدن فصل بهار و تقارن آن با ماه مبارک رمضان ، ویژه برنامه‌های نوروزی سال ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان را در این شبکه رادیویی را تشریح کرد.

جعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران بیان کرد: برنامه‌های نوروزی شبکه رادیویی ایران از ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین روانه آنتن می‌شود.

وی گفت: برنامه «آیه بهار» هر روز ساعت ۶:۳۵ بامداد، جنبه‌های مختلف طبیعت در بهار را از منظر آیات قرآن بررسی می‌کند.

برنامه «ایران آوا» به تهیه‌کنندگی سعید مبشری، از ۲۹ اسفند ساعت ۸:۳۰ به بررسی آوا‌ها و موسیقی‌های نواحی ایران می‌پردازد.

وی از ارتباط با قرارگاه‌های رسانه‌ای اردوی فرهنگی معنوی «راهیان نور» به صورت مستمر در ساعت ۱۹:۱۵ هر روز خبر داد.

مدیر رادیو ایران اعلام کرد: گروه برنامه‌ساز «صبح جمعه با شما» به‌تهیه‌کنندگی و سردبیری ساجد قدوسیان و اجرای نسیم رفیعی با حضور هنرمندان و بازیگران رادیو ایران در ایام تعطیلات «صبح عید با شما» را تقدیم می‌کند.

به‌گفته وی روز ۲۹ اسفند، مستند بازسازی «داستان نفت» حکایت پیدایش نفت و مسائل مربوط به آن است که در روز ملی شدن صنعت نفت ساعت ۱۲:۴۵ پخش می‌شود.

محمدزاده بیان کرد: برنامه «چرتکه» هرروز ساعت ۱۴:۴۵ با بررسی رویداد‌های مهم اقتصادی کشور سال۱۴۰۱ با مخاطبان همراه می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه پر مخاطب «گلبانگ» با اجرای مریم نشیبا در تعطیلات نوروزی هرروز ساعت ۱۵ تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

«جهان در سالی که گذشت» عنوان ویژه‌برنامه دیگری است که مدیر رادیو ایران ذکر کرد؛ این برنامه به‌مرور مهم‌ترین اتفاقات سال گذشته می‌پردازد و هر روز ساعت ۱۵:۳۰ پخش می‌شود.

محمدزاده از تولید مسابقه «یک دو صدا» ویژه نوروز ۱۴۰۲خبر داد و گفت: این مسابقه با رویکرد طنز رادیویی هرروز ساعت ۱۶ پخش خواهد شد.

وی افزود: امسال با توجه به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن برنامه «فرش بنفشه» ۲۹ اسفند و اول فروردین ماه پخش می‌شود و از دوم فروردین با ویژه برنامه «جشن سلام» به استقبال ماه مبارک رمضان خواهیم رفت.

گفتنی است «فرش بنفشه» و «جشن سلام» ساعت ۱۷:۳۰ پخش می‌شود.

وی از برنامه نوروزی دیگری در رادیو ایران با نام «بازیخند» خبر داد و گفت: این برنامه در گروه ورزش و تفریحات تولید شده و در ایام تعطلات هرروز ساعت ۲۰ به تهیه‌کنندگی زینب برومند با رویکرد سرگرمی و استعداد. یابی روی آنتن می‌رود.

محمد‌زاده از تولید ویژه برنامه ۳۹۰ دقیقه‌ای با نام «سین مثل سرزمین» ویژه تحویل سال خبر داد.

این برنامه از ساعت ۲۱:۳۰ روز دوشنبه ۲۹ اسفند تا ۳ بامداد اول فروردین پخش می‌شود.

«ده گشت» برنامه دیگری است که از اول فروردین هر روز ساعت ۱۲:۳۵ به معرفی گردشگری ایران می‌پردازد.

رادیو ایران میزبان بهار طبیعت و قرآن شد

مدیر رادیو ایران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان ویژه‌برنامه‌های این ماه مبارک را هم اعلام کرد:

«قرار بی قران» ویژه برنامه سحرگاهی رادیو ایران است که با تمرکز بر روی اخلاق اسلامی و کمک به همنوع از پنج شنبه سوم فروردین ساعت ۳ بامداد پخش می‌شود.

برنامه «قدر قرآن» برنامه دیگری است که هر روز از ساعت ۵ بامداد ترتیل یک جزء از قرآن کریم را پخش خواهد کرد.

«قرار آسمانی» ویژه برنامه افطار رادیو ایران است که از پنجشنبه سوم فروردین تا پایان ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ با هدف آشنایی مخاطبان با سبک زندگی ایرانی -اسلامی و تقویت روحیه ایثار و همدلی و کمک مومنانه تهیه و پخش می‌شود.

مدیر رادیو ایران در پایان ضمن ارزوی سال و حالی خوب برای همه مردم ایران دعوت کرد در ایام نوروز هر جا که هستند شنونده رادیو ایران باشند.