«مردی به نام دایک» با استقبال خوب مخاطبان همراه شد

نمایشنامه خوانی مردی به نام دایک به کارگردانی جعفر شکر پور و تهیه‌کنندگی آرزو مجیدی است که از ۲۰ تا ۲۸ تیرماه در عمارت ارغوان روی صحنه اجرا است.

میرنادر مظلومی، حمید عبادی، موسی شیردل و مونا طالع در این نمایشنامه‌خوانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

جعفر شکرپور کارگردان نمایشنامه خوانی مردی به نام دایک گفت: نمایشنامه‌خوانی مردی به نام دایک، یک ملودرامی است که در آن نقش‌ها در تضاد هستند و یک شور و نشاط خاصی را می‌تواند برای مخاطب ایجاد کند تا پای کار بنشیند و با اشتیاق آن را دنبال کند.

شکرپور ادامه داد: این نمایشنامه‌خوانی معمولا با یک دافعه‌ای همراه است؛ به این دلیل که باید با یک اکشن و ری اکشن خاص و متفاوتی روی صحنه حاضر شویم که این امر سخت‌ترین کار است.

وی افزود: خداراشکر که دو بازیگر حرفه‌ای تئاتر در این کار داشتم و هر کدام باسواد و باعلم و دانش بودند مخصوصا بازیگر پیشکسوتان مختار سائقی. 

جعفر شکر پور درباره یکی از شخصی‌های حاضر در این نمایشنامه‌خوانی گفت: شخصیت دایک در این نمایشنامه‌خوانی آرام و درون‌گرا است و به دلیل قتل و جنایتی که صورت گرفته است شخصیت متفاوتی دارد و علاقه‌ای به فاش کردن رمز و راز‌های خود ندارد.

وی ادامه داد: از این جهت قسمت‌هایی از نمایشنامه که نقش دایک با بازی حمید عبادی بود، در آووردن کار با سختی خیلی زیادی همراه بود و من درکنار دیگران بزرگان ایشان را خیلی راهنمایی کردم. حقیقتا برای اجرای این نمایشنامه‌خوانی خیلی اذیت شدیم، چون زیرساخت نقش برای شخصیت دایک سخت بود، اما خداراشکر که توانستند به این باور برسند و نقش دایک را به خوبی ایفا کنند.

«مردی به نام دایک» با استقبال خوب مخاطبان همراه شد

کارگردان این اثر که فارغ التحصیل رشته سینما است قبلا به عنوان دستیار کارگردان در این عرصه فعالیت می‌کرد گفت: بنا به دلایلی مدتی از کار هنر فاصله گرفتم، اما دوستدارم در عرصه هنر به کار خود ادامه دهم و این حرفه را دنبال کنم. همچنین خداراشاکر هستم که در کنار بزرگانی همچون مختار سائقی علم و دانش خوبی کسب می‌کنم.

شکر پور ادامه داد: نمایشنامه‌خوانی مردی به نام دایک تا کنون با استقبال خوبی همراه بوده است که امکان تمدید این نمایش وجود دارد.

شکر پور در پایان گفت: هدف من از کارگردانی این نمایشنامه‌خوانی این بود که کار را به اجرای صحنه‌ای بیاورم، اما باتوجه به اینکه مشکلاتی برای مترجم کار که خودشان از پیشکسوت سینما تئاتر هستند به وجود آمد، قرار شد این نمایشنامه‌خوانی را در شهریور یا مهر ماه ۱۴۰۲ روی صحنه اجرا ببریم.