لحظات تلخ و شیرین کادر پزشکی در «همه گیری» به تصویر کشیده شد

سریال « همه گیری » به کارگردانی محمدصادق بکتاشیان از تازه‌ترین سریال‌های شبکه سه سیما است که به تهیه‌کنندگی سعید کمانی ساخته شده و حجت قاسم زاده اصل نیز نویسندگی آن را برعهده داشت.

«همه‌گیری» فصل دوم و ادامه سریال « موج اول » است که درباره شیوع کرونا در روز‌های اول ورود آن به کشورمان است. داستان فصل دوم در زمان پیک پنجم و همه‌گیری ویروس کرونا اتفاق می‌افتد که یک فرمانده با تاسیس بیمارستانی سعی دارد تا کمکی برای کادر درمان باشد، اما در این بین موانعی نیز وجود دارند.

محسن قصابیان در این فصل نقش اصلی (فرمانده) را بازی می‌کند. کاراکتر او یک پاسدار است که بیمارستان را راه می‌اندازد و به کادر درمان کمک می‌کند. نقش او همان نقش فصل اول است، اما در این فصل نقش او پررنگ‌تر شده است. کوروش سلیمانی نقش شاه‌میری را بازی می‌کند؛ نقش منفی سریال و کسی است که در شرایط سخت، دنبال احتکار داروست. شاه‌میری در تلاش است تا به نظام درمان کشور آسیب بزند. در حقیقت جریانی مقابل جریان کمک‌رسان به کادر درمان هست.

همه گیری

نیلوفر کوخانی هم نقش متین، سوپروایزر بیمارستان را بازی می‌کند. نقش همسر او را نیما شاهرخ‌شاهی بازی می‌کند که کاراکتر او یک پزشک است که همه چیز را رها کرده و درست در نقطه مقابل گروهی از کادر درمان است که فداکاری می‌کنند. 

بازیگران این سریال محسن قصابیان، کوروش سلیمانی، مهدی صبائی، نیلوفر کوخانی، آتش تقی‌پور، آوا دارویت، علی غلامی، عبدالرضا نصاری، روزبه اختری، مالک سراج، مرتضی زارع، پونه آشورپور، ریحانه مسگری، سارا ولیانی و ... هستند.

سعید کمانی تهیه‌کننده سریال «همه‌گیری» گفت:این سریال اولین سریالی بود که درباره کرونا و شرایط ابتدای شیوع کرونا در ایران ساخته شد. بلافاصله بعد از پخش فصل اول، نگارش فصل دو را توسط حجت قاسم زاده اصل آغازشد، «همه‌گیری» ادامه فصل قبل است که با اضافه‌شدن برخی نقش‌ها (کاراکترها) دنبال می‌شود.

وی افزود: فصل اول در شرایط سخت کرونایی فیلمبرداری شد و زمانی که مردم برای درمان به بیمارستان نمی‌رفتند، عوامل سریال در آن‌جا حضور داشتند. همچنین ما با کمبود امکانات مواجه بودیم چرا که تجهیزات پزشکی را برای خدمت‌رسانی به مردم ضروری بود.

همه گیری

وی توضیح داد:برخی از حوادث در دل جامعه هستند که باید ثبت شوند که چه اتفاقاتی در چه شرایطی رخ می‌دهند. من حوادث مختلف را تجربه کرده و دیده‌ام. کرونا هم برای من شرایط جالب و سختی بود که در آن برخی از آدم‌ها جای کسانی می‌آیند که حاضر نیستند در آن جا باشند و خطر مرگ را به جان می‌خرند و این آدم‌ها از جنس نور هستند.

کمانی عنوان کرد: خیلی از پزشکان و پرستاران می‌توانستند در آن زمان از ایران بروند و شرایط بهتری داشته باشند، اما برای مردمشان کار کردند. برای من جذاب بود که این تصاویر تلخ و شیرین آنها ثبت شود.

تهیه کننده «همه‌گیری» عنوان کرد: در فصل اول سرعت بالایی داشتیم و در مدت زمان کم باید سریال تولید و پخش می‌شد که همین امر به اثر ضربه زد. اما برای فصل دوم سریال زمان کافی داشتیم و شرایط بسیار بهتر بود. تلاش کردیم در متن و سایر بخش‌ها از افراد حرفه‌ای‌تری استفاده کنیم و این کمک کرده است که کیفیت اثر نسبت به فصل اول بهتر شود.

کمانی اظهار کرد: برخی چهره‌ها از سریال کنار رفتند، چون کاراکترشان تمام شده بود. مثل فریبا متخصص که در فصل نخست شهید می‌شود. یا مهدی فخیم‌زاده که در فصل دوم حضور ندارد.