آنا نعمتی در کنار سواحل خزر

اگر بازی های آناهیتا نعمتی را در طول 25 سال اخیر دنبال کرده باشید، بدون شک او را با نقش افسانه در سریال تلویزیون مسافر به یاد خواهید آورد.

او زمانی ایفای این نقش را برعهده گرفت که تنها 23 سال سن داشت و به خوبی پس آن برآمد و به خاطر این نقش به شهرت رسید.

اما حالا چندین سال است که دیگر او نه در تلویزیون حضور دارد و نه روی پرده نقره ای دیده می شود.

او آخرین بار سال 94 با سریال جاده قدیم به کارگردانی بهرام بهرامیان در قاب تلویزیون دیده شد. در سینما نیز او سال 95 در فیلم آپاندیس ساخته حسین نمازی ایفای نقش داشت.

آناهیتا نعمتی که این روزها بیشتر وقت اش را صرف حضور در طبیعت می کند، به تازگی تصویری از تغییر چهره و ژست خود در کنار سواحل خزر منتشر کرده است.

آنا نعمتی در کنار سواحل خزر

بیوگرافی آنا نعمتی | آناهیتا نعمتی

آناهیتا نعمتی معروف به آنا نعمتی، هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران متولد ۲۰ تیر ۱۳۵۶ در شاهرود است.

وی، بعد از گذراندن دوره بازیگری، زیر نظر حمید سمندریان، برای اولین بار، در نقش کوتاهی در فیلم هیوا ظاهر شد. اما با بازی در مجموعه تلویزیونی پرطرفدار مسافر بود که به شهرت رسید.

نعمتی تا قبل از پارک‌وی در سینما با نقش‌های دیگری، مطرح شده بود. اما پس از این فیلم، نشان داد که می‌توان برای کارهای سخت‌تر، روی او حساب کرد. نعمتی، در فیلم زن دوم، یکی از نقش‌ های اصلی را بر عهده داشت و در یک سکانس، جایی که از بهرام خواست که به او فرصت بدهد، به‌یادماندنی شد.

او با فیلم یکی می‌خواد باهات حرف بزنه و ایفای نقش یک مادر شکست‌خورده، وارد مرحله‌ جدیدی از بازیگری شد که تحسین منتقدین را برانگیخت. پس از آن، با بازی در تئاتر و همین‌طور، نقش‌آفرینی در فیلم‌های انارهای نارس، ماحی و عصر یخبندان، سعی کرد تا گزیده‌کار باشد و بیشتر، برای ایفای نقش خوب و متفاوت، صبر کند. او همسر سابق ابوالفضل پورعرب است.