ضرغامی: " آخرین روزهای زمستان " خط قرمز ها را شکست

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، مراسم قدردانی رئیس سازمان صداوسیما از سازندگان مجموعه مستند «آخرین روزهای زمستان» امروز دوشنبه - ۲۰ آذرماه - با حضور سیدعزت الله ضرغامی، علی دارابی معاون سیما، مهدی فرجی مدیر شبکه یک، سردار محمد باقری، سردار اسدی، سردار فتح‌الله جعفری، مجید شعبان‌پور رئیس مرکز تولید و فنی سیما، حبیب والی‌نژاد مدیر گروه حماسه و دفاع شبکه یک و تهیه کننده مستند، مهدویان کارگردان، بنان، زمین‌پرداز، امینی، خزایی‌فر، بهروز و … سازندگان این مجموعه مستند برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای این مراسم ضرغامی به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت و در ادامه طی سخنانی گفت: برگزاری این مراسم بهانه خوبی بود که من با مجموعه‌ای از دوستان جوان، هنرمند و شایسته آشنا شوم. مدتهاست اثری از این دست در تلویزیون نداشته‌ایم. کار فوق‌العاده‌ای بود و بعدها باید بیشتر از این آثار داشته باشیم.

وی ادامه داد: بهترین سوژه‌ها در سابقه تاریخی ماست. این سابقه باعثمی‌شود جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و بعد ۸ روزه شود که از افتحارات جمهوری اسلامی است. امروز در فلسطین حرف‌هایی زده می‌شود که سالهاست در جمهوری اسلامی ایران شنیده می‌شود.

رئیس رسانه ملی ضمن تشکر از سازندگان این مستند به خاطر شجاعتی که در ساخت این اثر انجام گرفت، اظهار داشت: البته با توجه به پشتوانه تحقیقی قوی که داشتید، تولید مستند آخرین روزهای زمستان جسارت ارزشمندی بود که خط قرمزهای غیرواقعی را کنار زد و قهرمان‌های ما را ملموس و دست یافتنی ترسیم کرد.

وی گفت: در حقیقت این اثر هم برای خواص و فرماندهان جذاب بود و هم برای مردم و جوانان. کار با اخلاص و با برکتی بود و تولیدش هزینه کمتری نسبت به کارهای نمایشی داشت و به خوبی هم دیده شد.

در ادامه این مراسم دارابی نیز در سخنانی عنوان داشت: امروز زمان تقدیر و تشکر از جوان‌هایی است که ما به آنها اعتماد کردیم. همان‌طور که امام خمینی(ره) به نسل ما در دوران جنگ اعتماد کرد. همچنین در کنار این جمع جوان، راهنمایی‌های آقای والی‌نژاد و تدبیر آقای فرجی باعثشد که کار به این خوبی ساخته شود.

وی ادامه داد: پژوهشی که برای این کار صورت گرفته، بخش ارزنده و فاخر آن است و همراهی و هماهنگی همه عزیزان به ویژه سپاه پاسداران و در رأس آنها خانواده شهید معظم و سردار محمد باقری باعثبه ثمر رسیدن پروژه‌ای به این ماندگاری شد.

مهدی فرجی نیز در این مراسم گفت: آقای دارابی گفته بودند که شبکه یک باید پایگاه اصلی تولید کارهای حماسه و دفاع تلویزیون شود که با تلاش دوستان در گروه حماسه و اهتمام شبکه به این مهم دست یافتیم.

وی ادامه داد: «آخرین روزهای زمستان» اولین مستندی بود که سناریو داشت و به گونه سومی از نوع مستندهای دفاع مقدس ساخته شد. گونه اول به شکل روایت فتحی و کاملا مستند و در نوع خود پربیننده بود. گونه دوم استفاده از گفت‌وگوها به عنوان روایت زنده در کنار مستند بود و این گونه که گونه سوم بود، خلاقیت و ابتکاری بود که به صورت مستند بازسازی همراه با قصه و فیلمنامه بود.

سازندگان این مستند نیز هرکدام مسائلی را با ضرغامی مطرح کردند.

مراسم با اهداء لوح تقدیر و هدایایی به عوامل سازنده مجموعه مستند آخرین روزهای زمستان پایان یافت.