بحران اقتصادی گریبان سینما را گرفته است

به گزارش افکارنیوز، «لاله اسکندری» بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه سال نو درباره ارزیابی‌اش از سینما و آرزوهایش گفت: امیدوارم سینما از این رکود و بحرانی که گریبانش را گرفته است درآیدو در سال ۹۲ شاهد تولیدات فاخری باشیم. متاسفانه مشکلات اقتصادی امسال به شدت بر سینما سایه افکنده بود و این مشکلات در آثار محسوس بود. نوع کار‌ها، نوع انتخاب سوژه ها و لوکیشن ها دیده می‌شد و سینما به سمت تولیدات کم خرج حرکت کرده بود.

به دلیل مشکلات اقتصادی به سمت سینمای تجربی رفتیم

وی در ادامه گفت: سینما به سمت تولیدات کم هزینه و کم خرج رفتند و بالطبع در اجرا، انتخاب بازیگر و … محدود بودند. متاسفانه این مشکلات اقتصادی ممکن است سینمای حرفه‌ای را به سمت سینمای تجربی و نوگرا ببرد. البته در این نوع سینما آثار خوب هم دیده می‌شود اما به دلیل شرایط اقتصادی هنرمند مجبور است به دلیل نداشتن امکانات و شرایط مطلوب خودش را محدود کند و همین امر در خلاقیت هنرمند تاثیر خواهد گذاشت.

شاهد تولیداتی باشیم که در شان سینمای ایران است

بازیگر فیلم «راننده تاکسی» در ادامه گفت: امیدوارم در سال جدید شاهد شرایط بهتری در سینما باشیم و دولت حمایت بیشتری از سینماگران نماید یکی از مهمترین بخش‌های هر کشور حوزه فرهنگ و هنر است و ایران با توجه به تاریخ و تمدنی که دارد و تولیدات خوبی که داشته و توانسته در سطح دنیا موفق عمل کند، صاحب سبک و اندیشه است امیدوارم شاهد تولیداتی باشیم که در شان سینمای ایران باشند.

وی درباره گزیدهکاری خود در حوزه سینما گفت: سال گذشته درگیر ایفای نقشی در سریال دولت مخفی به کارگردانی آقای برزیده بودیم که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی فعلا متوقف شده است و کار آقای بیرنگ هم متوقف شد و نتیجه اش این است که در دو سال و نیم گذشته کارهایم به ثمر نرسیده و شاید به نظر بیاید که کم کار شدم.