بازی رایانه‌ای که مغز را سه سال جوان‌تر می‌کند

به گزارش افکارنیوز، اما این مزیت تنها از طریق یک بازی خاص است که توسط متخصصان طراحی شده و مغز را برای بخاطر سپردن اطلاعات به همراه فیلتر کردن مواد پرت کننده حواس آموزش می‌دهد.

هنگامی که زنان و مردان بالای ۵۰ سال بازی «Road Tour» را برای ۱۰ ساعت انجام دادند، آزمایشات نشان داد که یکسال بعد ذهن آنها در اثر پیری کند نشده بلکه در عوض هشیارتر شده است.

بطور میانگین، مغز این افراد در کل سه سال جوانتر شده بود اما در یک آزمایش سرعت و توجه آنها حتی تا هفت سال جوانتر نشان دادند.

محققان این نتایج جالب را با طیف مهارتهایی که در این بازی ساده مورد نیاز است، مرتبط می‌دانند.

این بازی که بطور آنلاین قابل دسترسی بوده، نیازمند بخاطر سپردن دو مسئله خودرو و علائم جاده‌ای است. در آغاز، به بازیکن یک خودرو یا کامیون نشان داده شده و از وی خواسته می‌شود تا آنرا به خاطر بسپارد. این خودرو با مجموعه‌ای از علائم احاطه شده که شامل یک علامت جاده‌ای است و بازیکن باید محل این علامت را نیز به یاد داشته باشد.

در مراحل بعدی بازی این بازیکن باید مجددا خودرو و محل علامت راهنمایی رانندگی را شناسایی کند. در طول بازی مدت زمان کاهش شناسایی یافته، شکل خودروها و کامیونها شبیه‌تر شده و تعداد اطلاعات بی‌ربط و منحرف کننده ذهن بیشتر می‌شود.

اگرچه این بازی بسیار ساده بنظر می‌رسد اما نیازمند مهارتهایی مانند سرعت پردازش، حافظه، دید محیطی و توجه است.

حدود ۱۰ ساعت بازی می‌تواند سه سال مغز را جوانتر کند اما به گفته دانشمندان، ۱۴ ساعت انجام آن می‌تواند این میزان را تا چهار سال ارتقا دهد.

پژوهشهای پیشین این بازی را با مزایای زیادی از ارتقای کیفیت زندگی گرفته تا کاهش افسردگی و صورت‌حسابهای پزشکی معرفی کرده بودند.

این پژوهش در مجله PLoS ONE منتشر شده است.