شمس لنگرودی: به دعوت رضا کیانیان بازی کردم

به گزارش افکارنیوز،این شاعر و پژوهشگر پیشکسوت ادبیات در پاسخ به این‌که چطور شد در فیلم دیگری بازی کرده است، ‌ گفت: حدود دو ماه پیش جناب رضا کیانیان از من دعوت کرد تا در فیلمی به کارگردانی خانم تارا اوتادی بازی کنم. به خاطر اعتمادی که به جناب کیانیان داشتم و با توجه به شناختی که از ایشان داشتم، این دعوت را پذیرفتم و از آن‌جایی که نسبت به دست‌اندرکاران فیلم اطلاع و آگاهی نداشتم، شرط کردم در صورتی که جناب کیانیان بازی کند، من هم باشم و دیگر این‌که سناریو فیلم را ببینم، که خوشبختانه کار به خوبی پیش رفت.

او از دست‌اندرکاران فیلم «جایی در یکی از روزهای آینده» به عنوان آدم‌های کاربلد و فرهنگی یاد کرد و گفت: فیلم در ده ونک تولید شد و من در نقش یک قاضی بازنشسته بودم. رضا کیانیان هم مسافری است که به منزل قاضی وارد می‌شود. این تجربه برای من بسیار سازنده و آموزنده بود و جناب رضا کیانیان با حسن نیت ایرادهای مرا در طول بازی گوش‌زد می‌کرد و تجربه ۴۰ ساله‌اش را در اختیارم می‌گذاشت.

شمس لنگرودی خاطرنشان کرد: من همواره در زندگی از موقعیت‌های ناشناخته استقبال کرده‌ام و برایم جذاب بوده است. دوست داشته‌ام گام به گام دست به دیوار در تاریکی پیش بروم و ببینم و کشف کنم و به واقع درباره بازیگری هم دوست داشتم از آن سر دربیاورم.

او همچنین گفت: خوشبختانه در این کار تیمی کاربلد و با حسن نیت در کنار هم بودند و خانم کارگردان هرگز عصبی و دست‌پاچه نبود و با آرامش کارش را دنبال می‌کرد.

فیلم سینمایی «جایی در یکی از روزهای آینده»، اولین تجربه تارا اوتادی در مقام کارگردان است. پیش‌تولید آن از ۱۷ اسفندماه سال گذشته آغاز شده و فیلم‌برداری آن از ۱۴ اردیبهشت‌ماه امسال در تهران کلید خورده است.

تدوین این فیلم سینمایی هم‌زمان با فیلم‌برداری، توسط واروژ کریم مسیحی انجام می‌شود و برای نمایش در سی‌و‌دومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم فجر درنظر گرفته شده است.

«جایی در یکی از روزهایی آینده» که به قلم ماهان حیدری نوشته شده، برداشتی آزاد از نمایشنامه‌ی «پنچری» اثر فردریش دورنمات است. نمایشنامه‌ی «پنچری» که اولین‌بار توسط مرحوم حمید سمندریان به فارسی ترجمه شد، نمایشنامه‌ای رادیویی و تک‌پرده‌یی است که در جرگه‌ی اولین نمایشنامه‌های تجربی دورنمات محسوب می‌شود.

این فیلم داستان مردی ۵۵ ساله(صابر ساعدی) را روایت می‌کند که در جریان یک حادثه، اتومبیلش پنچر شده و ناگزیر در مسیری قرار می‌گیرد که به اجبار یک شب را در ویلای چهار پیرمرد بازنشسته به صبح می‌رساند و در طول این چند ساعت اتفاقاتی بین او و پیرمردها روی می‌دهد.

فیلم «جایی در یکی از روزهایی آینده» با بازی رضا کیانیان، شمس لنگرودی، تورج نصر، محمدعلی دیباج و علی‌اصغر شهبازی ساخته می‌شود.

شمس لنگرودی پیشتر نیز در فیلم فلامینگو شماره ۱۳ در کنار رسول یونان، که نویسنده فیلمنامه هم بود، بازی کرده است. حمیدرضا علیقلیان این فیلم را کارگردانی کرده است.