صداهای دیگری می‌تواند جایگزین " ربنای " شجریان شود

به گزارشافکارنیوز،علیرضا خسروی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اشتیاق مردم و خاطره انگیزی " ربنای " استاد شجریان بهتر نیست صدا و سیما این اثر را پخش کند، افزود: در شرایط فعلی هنرمندان بسیاری هستند که آثار آنها می تواند جایگزین آثار شجریان و از جمله " ربنای " ایشان شود و لذا پخش ربنای ایشان پیش از اذان مغرب در ماه رمضان الزامی ندارد.

نماینده مردم سمنان با بیان اینکه باید پیشینه افراد را مدنظر داشت تصریح کرد: با احترام زیادی که برای شجریان قائلیم اما دلیلی وجود ندارد با تغییری که در سبک زندگی یک فرد هنرمند به وجود می آید، همان نگاه به وی پابر جا باشد.

وی اضافه کرد: ایشان در سالیان اخیر با کسانی که مواضع دوستانه ای با کشور ما ندارند و با فرهنگ ما هیچ گونه همخوانی ندارند ارتباط برقرار کرده‌اند.

خسروی همچنین گفت: ممکن است مردم در مقطعی به یک شخصیت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و یا هنری علاقمند باشند اما در مقطع دیگری چنین علاقه و اشتیاقی به آثار و یا خود او نداشته باشند کما اینکه مردم در دوره‌ای به بنی صدر هم رای دادند اما امروزه نگاه مردم به ایشان کاملا متفاوت است.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم،شخصیت هنرمند را در نگاه به اثر هنری ضروری دانست و افزود: صاحبان آثاری نظیر اذان معروف مؤذنزاده اردبیلی به دلیل زیبایی آثار و ثبات در تفکر و جهان بینی خود شایسته تقدیرند و لذا باید این مهم نیز در نگرش به هنرمندان لحاظ شود و تنها برخورداری از یک سبک خاص و یا صدای خوب کافی نیست و لذا با توجه به تأثیر این افراد شاخص در نسل جوان باید به همه ابعاد شخصیتی هنرمندان توجه داشت.