استیو مک کویین با برده‌داری مدرن مبارزه می‌کند

به گزارش افکارنیوز، این کارگردان موفق بریتانیایی که با جدیدترین فیلمش نامزد دریافت چند جایزه اسکار شده است، هفته پیش به عضویت قدیمی ترین سازمان مبارزه با بردگی در آمریکا درآمد.

این بریتانیایی ۴۴ ساله که با تهیه کنندگی و کارگردانی فیلمی درباره بردگی در آمریکا خوش درخشیده، با سامانتا پاور نماینده سازمان ملل درباره بردگی در روزگار مدرن صحبت کرد.

مک کویین گفت از این دیدار استقبال کرده زیرا می داند، می‌تواند نقشی اساسی در مقابله با بردگی مدرن ایفا کند. او که هفته پیش به سازمان ضد برده داری بین المللی پیوست که قدیمی ترین سازمان حقوق بشری است، پس از این دیدار بلافاصله راهی لندن شد تا در مراسم اهدای جوایز بفتا که فردا شب(یکشنبه) برگزار می شود، شرکت کند.

هفته پیش مک کویین پیش از پرواز به آمریکا فیلم «۱۲ سال یک برده» را برای اعضای پارلمان بریتانیا نمایش داد تا حساسیت نسبت به تبعیض نژادی و قومی را که به گفته وی یک میراثفرهنگی است، در پارلمان تقویت کند.

این برنامه با استقبال اعضای پارلمان بریتانیا روبه رو شد و سخنگوی پارلمان این را افتخاری نامید و برای وی آرزوی موفقیت در اسکار کرد.

فیلم ۱۲ سال یک برده با اقتباس از رمانی که سالمون نورتاپ در قرن نوزدهم نوشته ساخته شده و خاطرات واقعی مرد آزادی را که دزدیده و به عنوان برده فروخته شد، تصویر کرده است.