کاظم ایمان‌طلب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: فیلم «محمد رسول‎الله» به کارگردانی مجید مجیدی یکی از فیلم‌های مورد توجه مردم است و در این فیلم نکاتی برجسته و تاب شده از زندگی رسول خدا(ص) نمایش داده شده است.

وی گفت: فیلم «محمد رسول‌الله» از 6 شهریورماه به مدت سه ماه در سینما قدس شهرستان فردوس اکران شد و بسیار مورد استقبال مردم این شهرستان قرار گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس از فروش 18 میلیون تومانی فیلم «محمد رسول‎الله» در این شهرستان خبر داد و افزود: در مدت اکران این فیلم بیش از 6 هزار نفر از مردم شهرستان فردوس از آن دیدن کردند که این آمار از بالاترین میزان فروش نسبت به سایر شهرستان‌های زیر 50 هزار نفر جمعیت برخوردار بوده است.

«محمد رسول‌الله» فیلمی ماندگار در تاریخ سینمای دینی جهان

ایمان‌طلب، فیلم «محمد رسول‎الله» را  فیلمی ماندگار در تاریخ سینمای دینی جهان دانست و تصریح کرد: نگارش نقد فنی بر فیلم «محمد رسول‌الله» و تحلیل سینمایی اثر، نیازمند مجالی مناسب و زمان طولانی است.

وی یادآور شد: همان‌گونه که زمان نمایش فیلم «محمد رسول‌الله» سه ساعت و از استاندارد سینمایی حداقل یک ساعت بیشتر است نمی‌توان در فرصت کوتاه به بیان جنبه‌های زیبایی شناسانه فیلم پرداخت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردوس گفت: در فیلم «محمد رسول‌الله» نکاتی برجسته و تاب شده از زندگی رسول خدا مانند حمایت از محرومان، کمک به نیازمندان، ترحم و مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماع نمایش داده شده و تم فیلم را به خوبی معرفی می‌کند.

ایمان‌طلب به نقد فیلم «محمد رسول‌الله» پرداخت و افزود: تم فیلم دارای شاعرانگی است و البته این تم از سبک فیلم سازی خود مجید مجیدی نشات می‌گیرد.

وی انتخاب دقیق و صحیح بازیگر، گریم بسیار مناسب بازیگران، ایفای نقش بسیار فنی بازیگران از جمله مهدی پاکدل، علیرضا شجاع نوری و محسن تنابنده را از نقاط برجسته و بسیار قوی فیلم «محمد رسول‌الله» دانست و تصریح کرد: با وجود تمام نقاط قوت و مثبت فیلم «محمد رسول‌الله»، تولید این اثر سینمایی حدود 63 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است که با این هزینه می‌توان 6 فیلم توانمند دینی تولید کرد.