جوایز بخش مواد تبلیغاتی جشنواره فیلم فجر اهدا شد

مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با سرود ملی و قرائت همخوانی قرآن آغاز شد.

رضا کیانیان،رویا تیموریان،مهدی فخیم زاده،پژمان بازغی، مصطفی کیایی،مهدی کرم پور، آرش معیریان، شهرام اسدی،مهدی محقق، رضاعطاران، ستاره اسکندری، لاله اسکندری، نگار عابدی،شقایق فراهانی،میلاد کی مرام سحر قریشی، مسعود رایگان، بهاره کیان افشار ، رضا ناجی ،بهروز شعیبی ،بهنوش طباطبایی ،فرهاد قائمیان،حامد کمیلی ،بهروز غریب پور، باران کوثری، کتایون ریاحی، الهام کردا، احسان کرمی، آزاده نامداری،اشکان خطیبی،محمود رضوی، نوید محمدزاده، هومن سیدی، ناصر هاشمی ، جواد یحیوی ، پیمان معادی، مهدی هاشمی، شیرین یزدان بخش ، حمیدرضا آذرنگ ،هاتف علیمردانی، حامد بهداد،طناز طباطبایی، مهدی پاکدل ، باران کوثری، پانته آ پناهی ها،حامد کمیلی، بهروز شعیبی، مریلا زارعی ،عباس غزالی ،فرشاد اکتسابی، محمد داوودی ،از حاضرین در این مراسم هستند.

پیش از شروع رسمی مراسم، یک فرش قرمز ویژه، رسم محبوب این دوره از جشنواره هم برگزار شد.

این مراسم در اقدامی قابل توجه راست ساعت 19 آغاز شد تا یکی از سر وقت ترین اتفاقات تاریخ جشنواره فجر رقم بخورد.

بعد از همخوانی قرآن مجید، یک نمایش صحنه ای با حرکت فرم به روی سن تالار وحدت رفت. دکلمه اشعاری از مولانا جلال الدین رومی با این حرکات فرم همراهی می کرد.

انتهای این حرکات به تیزری در مورد بهار سینمای ایران مربوط شد.

احسان کرمی مجری این مراسم است  و سن متحرک برنامه از ابتداعات افتتاحیه امسال فجر است.

سالن مملو از حاضرین است و تعدادی از بازیگران بنام سینمای ایران پشت دربهای سالن منتظر مانده اند.

اولین سخنرانی مراسم به سخنرانی محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر مربوط می شد. پیش از این دبیر جشنواره اعلام کرده بود که مراسم افتتاحیه جشنواره فجر سخنرانی ندارد.

در ابدای این بخش پیام ویدئویی دبیر جشنواره فیلم فجر پخش شد . حیدری در این پیام سال نوی سینمای ایران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که سالی خاطره برانگیز برای سینمای پرافتخار سینمای ایران باشد.

بعد از این پیام ویدئویی، حیدری سبد گلی به حضار تقدیم کرد و به دنبال آن یک  سخنرانی کوتاه شاعرانه داشت و خیرمقدم متفاوتی از سوی دبیر جشنواره فیلم فجر ابراز شد.

کلیپی از مراحل مختلف  جشنواره و فعالیت های مختلف ستاد جشنواره بلافاصله بعد از سخنرانی دبیر جشنواره پخش شد.

اعلام برندگان بخش مواد تبلیغاتی جشنواره فیلم فجر اولین بخش هیجان برانگیز برنامه بود که دکور متفاوت امسال جشنواره، تفاوت آن را مشخص تر کرده بود.

برتدگان بخش مواد تبلیغاتی سینما

هیات داوران بخش تبلیغات  سینما (عکس، پوستر، آنونس) متشکل از غوغا بیات و مصطفی خرقه پوش، علی وزیریان، بهرام عظیمی و رضا حداد برندگان این بخش را به این ترتیب اعلام کردند.

نامزدهای بهترین عکس عبارت بودند از :

1- جلال حمیدی برای فیلم «ارغوان»

2- محمد بدرلو برای فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من»

3-حبیب مجیدی برای فیلم «بهمن»

4- احمد رضا شجاعی برای فیلم «یحیی سکوت نکرد»

5- امید صالحی و مهدی دلخواسته برای فیلم «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه»

که ضمن تقدیر از جلال حمیدی برای فیلم «ارغوان»، سیمرغ بلورین به محمد بدرلو برای فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» اهدا شد .

جلال حمیدی از انجمن عکاسان سینمای ایران و دبیر تبلیغات جشنواره فجر تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که بخش عکس به ارج و قرب قبلی آن بازگردد.

نامزدهای بهترین آنونس و تیزر:

1-مسعود فرجام برای فیلم «فصل فراموشی فریبا»

2- آرش معیریان برای فیلم «محمد رسول الله»

3- بهروز داوودی برای فیلم «احتمال باران اسیدی»

4-معین کریم الدینی برای فیلم «آتلان»

5-محسن امیر یوسفی برای فیلم «خواب تلخ

ضمن تقدیر ویژه از  معین کریم الدینی برای فیلم «آتلان»، سیمرغ بلورین تقدیم می شود به محسن امیر یوسفی برای فیلم «خواب تلخ»

در اثنای اهدای جوایز این بخش علی جنتی وزیر ارشاد 

محسن امیریوسفی با کنابه به دبیر جشنواره خود را معضل امیریوسفی نامید و با ابراز تاسف از فراهم نشدن تبلیغات برای فیلم؛ از مردمی که استقبال فوق العاده ای از این فیلم کردند تشکر کرد و از گروه هنر و تجربه و ایوبی نیز تشکر کرد و گفت که کاش  عوامل فیلم «آشغال های دوست داشتنی» نیز اینجا بودند.

امیریوسفی گفت: سه سال است که این فیلم به جشنواره داده شده است و به صورت غیرقانونی به هیئت انتخاب هم داده نشده است. امیریوسفی اشاره ای به شعار معروف حسن روحانی؛ «من سرهنگ نیستم؛ حقوقدانم» اشاره کرد و گفت :امیدوار بودیم که این حقوقدانی جاری و ساری در سینمای ایران باشد که این اتفاق نیفتاد و سازمان سینمایی حکم یک پادگان نظامی را برای من داشت . ما بیرون از گود در این حوزه بودیم و امیدوار بودیم که این فیلم در کشور خودمان نمایش داده شود، اما این اتفاق رخ نداد و جای تاسف است که این اتفاق در دولت تدبیر و امید رخ داد.اما ما همچنان امیدواریم.

امیریوسفی در پایان صحبت‌هایش این جایزه را به شهاب حسینی تقدیم کرد.

نامزدهای بهترین پوستر:

1-علی باقری برای فیلم «من می خوام شاه بشم»

2-طه ذاکر برای فیلم «خواب تلخ»

3-بهزاد خورشیدی برای فیلم «کپی برابر اصل»

ضمن تقدیر ویژه از طه ذاکر برای فیلم «خواب تلخ»، سیمرغ بلورین تقدیم شد به علی باقری برای فیلم «من می خوام شاه بشم»

علی باقری که با پوشش محلی در این مراسم حاضر شده بود بعد از اهدای جوایز گفت: خوشحالم که این سیمرغ را برای فیلمی می گیرم که داستانی نیست و اهالی مستند از این اتفاق به شدت خوشحال هستند.

این جایزه احتمالا با حواشی زیادی همراه خواهد بود.امروز صبح با اعلام نامزدهای این بخش برخی از رسانه ها اعلام کرده بودند که این اولین تخلف جدی جشنواره امسال است، زیرا فیلم های مستند طبق فراخوان این بخش حق شرکت در ابن بخش را نداشته اند.

ایوبی دومین سخنران مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر بود که پیش از شروع سخنرانی گفت: چون قرار بر این شده است که امسال خیلی نوآوری داشته باشیم یک اختتامیه بدون سخنرانی خواهیم داشت؛ بنابراین امروز به قدر کافی صحبت خواهم کرد.