در قسمت جدید سریال «معمای شاه» که جمعه سی‌ام بهمن پخش خواهد شد، در ادامه پرداختن به رویدادهای تاریخ معاصر این سریال، بینندگان شاهد پرداختن سریال به انتخابات شانزدهمین دوره مجلس شورای ملی در سال 1328 خواهند بود. بهانه ورود داستان به موضوع انتخابات نیز تمایل «محمود وزیری» برای ثبت نام در انتخابات است. محمود با حضور در جلسات گروه‌های مذهبی، به کاندیداتوری علاقه‌مند می‌شود و در این مسیر با چالش‌های گوناگونی مواجه می‌گردد.

همچنین در این قسمت ترور «عبدالحسین هژیر» توسط فدائیان اسلام نیز به تصویر کشیده می‌شود. همزمان با پخش قسمت شانزدهم معمای شاه، بازی «محمود مقامی» در نقش مهدی عراقی و «علی دهکردی» در نقش آیت الله مرحوم طالقانی در این سریال آغاز خواهد شد. «جلیل فرجاد» در نقش یک روحانی از دیگر بازیگران قسمت جدید «معمای شاه» است.

این سریال 80 قسمتی به نویسندگی و کارگردانی «محمدرضا ورزی» و تهیه‌کنندگی «علی لدنی» در سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته‌شده است. 80 بازیگر اصلی، 520 بازیگر فرعی و بیش از 560 نفر از عوامل پشت دوربین از اردیبهشت سال 1391 تاکنون در ساخت این اثر همکاری داشته‌اند.

«معمای شاه» به‌مرور وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های 1317 تا 1357 هم‌زمان با دوران پهلوی دوم می‌پردازد.