جایزه ایگ‌نوبل(Ig Nobel Prize) گونه طنزآمیزی از جایزه نوبل است که همه ‌ساله برگزار شده و به 10 موفقیت برتر که ابتدا باعث خنده و سپس تامل و به فکر فرورفتن مردم می‌شود، اعطا می‌گردد.


یکی از بهترین(عجیب‌ترین) جوایز به محققان پژوهشی اعطا شد که در دانشگاه قاهره انجام شده بود.

آنها در این پژوهش موفق شدند تا بر تن موش‌ها شلوار بپوشانند تا از این طریق بتوان میلی جنسی آنها را تعدیل کرد.

در این پژوهش جنس شلوارهای استفاده شده به جای پنبه یا پشم از پلی‌استر بود و به گفته محققان این پژوهش، بارهای الکترواستاتیک ایجاد شده توسط این ماده سبب کنترل این میل در موش‌ها می‌شود.
 
معرفی برندگان نوبل مضحک ۲۰۱۶ /جایزه برتر برای مردی که مثل بز زندگی کرد!

برنده دیگر جایزه ایگ‌نوبل، یک تیم از دانشمندان انگلیسی و نیوزلندی بودند که طی انجام یک پژوهش اعلام کردند که سنگ‌ها دارای شخصیت هستند.

آنها عکس‌هایی از سنگ‌های مختلف را به دانش آموزان نیوزلندی نشان دادند تا دانش آموزان با نشانه‌های مختلف آنها را توصیف کنند.

یکی از مطالعات عجیب و غریب و خنده‌داری که در این رقابت انجام شده بود این بود که گروهی از محققان آلمانی کشف کردند که اگر شما در سمت چپ بدن خود خارش داشته باشید می‌توانید مقابل یک آینه ایستاده و سمت راست بدن خود را بخارانید و بالعکس.

جایزه بخش شیمی این رقابت به فولکس واگن تعلق گرفت که راه حلی را برای حل مشکل انتشار بیش از حد آلودگی خودرو ارائه کرد تا خودروها به صورت خودکار و الکترومکانیکی گازهای گلخانه‌ای کمتری را تولید کنند.

و در نهایت جایزه اصلی ایگ نوبل امسال به یک مرد انگلیسی تعلق گرفت که به مدت سه روز مثل یک بز زندگی زندگی کرده بود.