رابرت دنیرو جایزه کمدی سال را می‌گیرد

«دنیرو» برای فیلم جدیدش «کمدین» به عنوان برنده جایزه کمدی بیستمین دوره جوایز سینمایی هالییود انتخاب شد که در تاریخ 6 نوامبر (16 آبان) در هتل بورلی هیلتون لس آنجلس برگزار می‌شود.

فیلم «کمدین» با بازی «رابرت دنیرو» اولین نمایش جهانی خود را روز 11 نوامبر در جریان جشنواره موسسه فیلم آمریکا تجربه می‌کند. «تیلیور هکفورد» کارگردانی فیلم «کمدین» را با فیلمنامه‌ای از «آرت لینسون»بر عهده داد و بازیگرانی چون «لسلی مان»، «ادی فالکو»، «هروی کیتل» و «دنی دویتو» همبازی «رابرت دنیرو» در این فیلم هستند.

داستان این فیلم درباره کمدینی با بازی «دنیرو» است که تلاش می‌کند تا با بازی در نقش جدیدی خود را احیاء کند اما در تصور مخاطبان هنوز در نقش یک گزارشگر تلویزیونی که قبلا آن را بازی کرده شناخته می‌شود.

«جود آپاتا»، «بردلی کوپر»، « زک گالیفیناکیس»، «امی شوهر» و «بن استیلرز» از چهره‌هایی هستتند که پیش از این موفق به دریافت جایزه کمدی از جوایز فیلم هالیوود شده‌اند.

«رابرت دنیرو» تاکنون در بسیاری از ژانرهای سینمایی به ایفای نقش پرداخته است، برای مثال در سینمای وحشت آثاری چون «فرانکشتاین» (1994) و «موهبت الهی»(2004) را دارد، در سینمای کمدی شاهکاری چون «سلطان کمدی» را در کارنامه دارد که نقش مقابل «جری لوئیس»، کمدین بزرگ تاریخ سینما را بازی کرد، در ژانر ورزشی در فیلم ماندگار «گاو خشمگین» بازی کرد که به عقیده برخی منتقدین بهترین فیلم ورزشی تاریخ سینما است و در ژانر گنگستری هم فیلم «رفقای خوب» و «تسخیرناپذیران» را در کارنامه هنری‌اش دارد.

این بازیگر 73 ساله که بازی در بیش از 100 فیلم سینمایی را در کارنامه هنری دارد،  علاوه بر کسب جایزه اسکار برای بازی در فیلم «پدرخوانده»، در سال 1981 برای فیلم «گاو خشمگین» بهترین بازیگر مرد جوایز گلدن گلوب شد، در سال 1993 شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز را گرفت، در سال 2000 جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره سن‌سباستین را گرفت و در سال 2008 جایزه مشارکت چشم‌گیر در صنعت سینما را از کارلووی‌واری دریافت کرد.

وی اخیرا در فیلم ورزشی «دست‌های سنگی» به کارگردانی «جاناتان جاکوبوویچ» بازی کرد که امسال در جشنواره کن رونمایی شد و قرار است از تاریخ 26 اوت اکران عمومی خود را آغاز کند و «کمدین» جدیدترین فیلم اوست که قرار است در ادامه سال برای حضور در فصل جوایز سینمایی اکران شود.

جوایز فیلم هالیوود پیش از این نام «مل گیبسون» را برای فیلم «ستیغ اره‌ای» به عنوان دریافت‌کننده جایزه کارگردانی، «تام هنکس» (سالی) و «ناتالی پورتمن» (جکی) به عنوان برندگان جایزه بازیگری نقش اصلی مرد و زن و همچنین «هیو گرانت» (فلورنس فاستر جنکینز ) و «نیکل کیدمن» (شیر) را نیز برنده جایزه نقش مکمل مرد و زن معرفی کرده است.

ضمن این که «تام فورد» برای ساخت فیلم «حیوانات شبانه» جایزه کارگردان نوظهور و «ادی مورفی» نیز جایزه یک عمر دستاورد هنری جوایز فیلم هالیوود را دریافت خواهند کرد.