حمایت دو مرجع تقلید از تولید یک سریال
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با عوامل مجموعه حضرت موسی(ع)، با تأکید بر استفاده بهینه از تمام امکانات فیلم و سینما، گفت: نباید در استفاده از امکانات بصری و فیلم و سینما، هیچ‌گونه محدودیتی قائل شویم و از تمام ظرفیت‌های موجود در این عرصه به سبب تأثیرگذاری آن باید استفاده شود.
 
 
وی اظهار داشت: زندگی حضرت موسی(ع) جنبه‌های گوناگون و هر بخشی از آن پیام خاصی دارد که پرداختن به آنها ضروری است؛ این سرمایه خوبی برای ماست تا پیام‌های خود را به مردم در سایه داستان‌های انبیاء و قرآن، رسانده و بتوانیم اهداف فرهنگی و اجتماعی خود را پیاده کنیم.
 
 
این مرجع تقلید به حساسیت‌های ساخت مجموعه حضرت موسی(ع) اشاره کرد و افزود: این مجموعه باید با رعایت ظرافت‌های خاصی ساخته شود تا کسی نتواند از آن برداشت یهودستیزی داشته باشد؛ زیرا در قرآن نیز آمده است که قوم حضرت موسی(ع) شامل گروه‌های مختلفی می‌شوند و عمده یهود با مسلمانان در زندگی سالم هستند؛ البته مانعی از آن نیست تا به فرق بین یهودیان و صهیونیست‌ها پرداخته شود.
 
 
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: باید در این مجموعه از کارهایی که رنگ افسانه به آن می‌دهند، پرهیز شده و تاریخ ارائه شود.
 
 
این مرجع تقلید با تفقد از فرزند مرحوم سلحشور، تصریح کرد: بنده بسیار کم تلویزیون می‌بینم؛ چون وقتم کم است، اما فیلم حضرت یوسف(ع) را دو یا سه بار دیدم و این کار بسیار خوبی بود که توفیق آن نصیب آقای سلحشور شده بود.
 
 
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی نیز در دیدار عوامل سازنده مجموعه تلویزیونی حضرت موسی(ع) اظهار داشت: داستان‌های قرآنی نیز شامل همین قاعده است و به گفته خود قرآن، همواره‌تر و تازه است و هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود. امثال و حکم و حکایت‌هایی که از قرآن نشأت می‌گیرند نیز قدیمی نمی‌شوند و این توفیق مرحوم سلحشور بود که به سراغ قرآن آمد.
 
 
وی تصریح کرد: توصیه من این است که از چهارچوب کلام اهل بیت(ع) و قرآن بیرون نروید و اگر جایی بود که چنین شد و جنبه داستانی غلبه داشت، علامت یا نشانه‌ای باشد که مخاطب متوجه آن شود، زیرا این کار شما در دنیا به دقت دیده خواهد شد.