ساخت سریال 300 قسمتی در تلویزیون

نشست خبری علی دارابی معاون امور استانهای صدا و سیما صبح امروز با محوریت نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استانها برگزار شد. 

دارابی در این نشست با بیان اینکه جشنواره تولیدات رادیو و تلویزیون مراکز استانها تاریخچه‌ای قدیمی دارد و از سال 1370 آغاز به کار کرد، گفت: نوزدهمین دوره این جشنواره از روز سه‌شنبه 30 آذرماه در استان خوزستان آغاز و تا 2 دی‌ماه با میزبانی استانداری و نهادهای فرهنگی این استان ادامه دارد. 

معاون امور استانهای صدا و سیما ادامه داد: در این دوره 1575 اثر مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد 341 اثر در حوزه سینما، 443 اثر در حوزه خبر، 260 اثر در حوزه موسیقی و شعر و 91 اثر در حوزه پژوهش بوده است. 

دارابی گفت: مراسم افتتاحیه جشنواره شامگاه روز سه‌شنبه 30 آذرماه آغاز می‌شود که در این مراسم از چهره‌ها و هنرمندان استان خوزستان و نیز جمعی از خانواده شهدا تقدیر به عمل خواهد آمد. 

اختتامیه این مراسم نیز با سخنرانی علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما خواهد بود که در آن از برگزیدگان و تنی چند از هنرمندان برجسته کشور که در کارها و تولیدات آنها توجه بایسته به شهرها و استانهای ایران صورت گرفته است تقدیر خواهد شد. 

وی تصریح کرد: بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس، بازدید از صد او سیمای استان خوزستان، پخش تیزر، آنون، کتاب، ویژه‌نامه، سایت، شبکه و کانال در فضای مجازی و فعالیتهای رسانه‌ای و مطبوعاتی از دیگر تمهیدات ستاد جشنواره است. 

دارابی افزود: شعار جشنواره نوزدهم «رسانه ملی، شبکه‌های استانی، محور رشد و توسعه پایدار» است که بخش جانبی جشنواره با موضوعات «محیط زیست، سلامت و بهداشت عمومی، محرومیت‌زدایی، فرهنگ ایثار و شهادت، مقاومت و بیداری اسلامی» برگزار می‌شود.

معاون امور استانهای صدا و سیما در ادامه این نشست از 3 نهضت بزرگ برنامه‌سازی در استانها نام برد و گفت: نهضت‌های پویانمایی و انیمیشن، مستند و مجموعه‌های نمایشی از برنامه‌های آینده معاونت استانها است که از جمله آنها می‌توان به ساخت سریال 300 قسمتی اشاره کرد. 

وی از تصویری شدن رادیو استانها به طور همزمان در دوم دی‌ماه خبر داد و گفت: این حرکت گامی برای افزایش جذابیت برای مخاطبان و بهتر دیدن و شنیدن رادیو در ابتدای دی‌ماه در سراسر کشور است. 

دارابی ادامه داد: رادیو زیارت در راستای ارتقای فرهنگ، دانش، معرفت زیارت و همچنین معرفی اماکن زیارتی برای مردم با محوریت استان خراسان رضوی و مشارکت استانهای قم، شیراز و سایر مراکز که مقدمات آن در حال سپری شدن است راه‌اندازی می‌شود. 

معاون امور استانهای صدا و سیما با بیان اینکه صدا و سیما در عصر رقابت نفس‌گیر با رسانه‌های دیگر قرار دارد، گفت: در این راستا باید دست برتر و تولیدات شبکه‌های استانی را به نمایش بگذاریم. رسانه ملی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد که در این راستا نیازمند اعتبارات و حمایت‌های نهادهای دیگر نیز است. 

وی گفت: پس از افتتاح رادیو تصویری در مرحله بعدی آن ارتقای سطح کیفیت برنامه‌ها و سپس H.D شدن شبکه‌های استانی را در دستور کار خود داریم. 

معاون امور استانهای صدا و سیما در خصوص سریالهای امور استانها توضیح داد: تولید سریال جزو تکالیف معاونت استانها بوده که در این دوره سریالهای فاخری تولید می‌شود که از جمله آنها تولید سریال 300 قسمتی در مرکز گیلان و با مشارکت یکی از شبکه‌های سراسری را آغاز کردیم. 

وی ادامه داد: مقدمات تولید این سریال در حال نگارش است و فریدون حسن‌پور نگارش فیلمنامه این سریال را انجام می‌دهد. 

دارابی اضافه کرد: تولید حدود 15 سریال فاخر با سیمای استانها را آغاز کردیم که با مشارکت شبکه‌های سراسری انجام می‌شود.