"موآنا" همچنان در صدر گیشه هالیوود

جدول فروش و یا همان باکس آفیس هالیوود این هفته هم روزهای بی رونقی را سپری کرده و سرمای زمستان در گیشه ها چند برابر حس شد.

انیمیشن تحسین شده موآنا این هفته توانست برای سومین هفته متوالی در صدر گیشه بایستد. این فیلم با وجود فروش هفتگی کم، با توجه به افت کلی فروش صدرنشینی اش را حفظ کرد.

فیلم "کریسمس در اداره" هم با وجود اینکه اولین هفته از اکران را پشت سر می گذاشت نتوانست فروش بالایی را ثبت کرده و در جایگاه دوم باکس آفیس ایستاد.

از نکات بارز باکس آفیس این هفته می توان به خروج سه فیلم "بابانوئل بد 2" ؛ "داخل جهنم درون" و "همیشه کریسمس" از جدول اشاره کرد.

موآنا

انیمیشین "موآنا" این روزها با استفاده از خلوت بودن گیشه برای سایر فیلم ها با وجود افت 10 میلیون دلاری نسبت به هفته گذشته همچنان در صدر ایستاده است.

این انیمیشن کمدی، موزیکال و فانتزی به کارگردانی "ران کلمنتس" و "جان ماسکر" داستان دختر دریانوردی است که در سفرهای دریایی به سر می برد. وی به یکباره قصد سفر به سرزمین های دور را کرده و در همین راستا با قهرمانی به نام "موانا" آشنا می شود.
 
علاوه بر جانسون، "آلن تودیک"، "نیکول اسچینزر" و "جاسمین کلمنت" در این فیلم به ایفای نقش و صداپیشگی می پردازند.
 
ران کلمنتس پیش از تولید این انیمیشن، کارتون های فراوانی را تولید کرده که موفق ترین آنها انیمیشن علاالدین بود که در ایران نیز به نمایش در آمد و از روی آن بازی های فراوانی هم ساخته شد.
 
"موآنا" در سومین هفته از اکران خود به 18.8 میلیون دلار اکتفا کرده و همچنان برای سومین هفته متوالی صدرنشین ماند.
 
کریسمس در اداره

"کریسمس در اداره" نام فیلمی به کارگردانی "جاش گوردون" بر پایه فیلمنامه  جان لوکاس است که اولین هفته از اکران خود را در هالیوود پشت سر گذاشته است.

کیت مک کینون، الیویا مان، جنیفر انیستون از جمله بازیگرانی هستند که جاش گوردون را در این فیلم همراهی می کنند.

کریسمس در اداره داستان دو خواهر است که برای برگزاری جشن کریسمس برنامه ریزی می کنند و اما در لحظه آخر مجبورند در محل کارشان جشن بگیرند. در این اداره رئیس و یکی از کارکنان می خواهند به شیوه خودشان جشن بگیرند اما نمی شود.

این فیلم در اولین هفته از اکران خود گیشه موفقی نداشته و فروشی معادل 17.5 میلیون دلار را به ثبت رسانده است.
 
جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها
 
«جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها» این هفته هم افت را تجربه کرد و نسبت به هفته پیش 8 میلیون دلار کمتر فروخت. این فیلم هفته گذشته را با فروشی معادل 10.8 میلیون دلار به پایان رساند و با یک پله سقوط در رتبه سوم ایستاد.
 
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سال 1926 میلادی، جانورشناس و جادوگر کنجکاو با چمدانی پر از موجودات عجیب و غریب وارد نیویورک می شود که به سرعت از چمدان او فرار می کنند. فیلم فانتزی «جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها» براساس کتاب جوان جو رولینگ، نویسنده بریتانیایی، اولین بخش از یک مجموعه پنج قسمتی است که داستان آن هفتاد سال پیش از ماجراهای هری پاتر روی می دهد.
 
ادی ردمین، کاترین واترستون، آلیسون سودول، دن فوگلر، کالین فارل، سامانتا مورتون، ازرا میلر، کارمن اجوجو، فیث وود-بلگارو، جان ویت و ران پرلمن در نسخه اول این فیلم به ایفای نقش می پردازند.
 
ورود

"ورود" که این روزها یکی از شانس های اصلی اسکار به حساب می آید دیشب جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را از انجمن منتقدان امریکا دریافت کرد.
 
این فیلم به نویسندگی "اریک هایسرر" است که بر اساس اقتباسی از داستان کوتاه «داستان زندگی تو» به قلم تد چیانگ نوشته شده است.
 
"ایمی آدامز" ، "جرمی رنر "، "فارست ویتاکر " و  "مایکل استلبرگ" در فیلم "ورود" به ایفای نقش پرداخته اند.
 
فیلم‌برداری این فیلم از 7 ژوئن 2015 در مونترآل، کبک آغاز شد و نخستین نمایش آن در 1 سپتامبر 2016 در طی جشنواره فیلم ونیز استقبال خوبی را به همراه داشت. مدت زمان "ورود" 116 " دقیقه بوده و برای ساخت این اثر 50 میلیون دلار هزینه شده است.

این فیلم در پنجمین  هفته از اکران با یک پله سقوط در جایگاه چهارم ایستاده و به 5.6 میلیون دلار فروش اکتفا کرده است.
 
دکتر استرنج
 
فیلم علمی تخیلی "دکتر اسرتنج" با وجود افت 2 میلیون دلاری در گیشه توانست "متفقین" را پشت سر گذاشته و یک پله صعود کند. این فیلم با فروشی معادل 4.6 میلیون دلار بر جایگاه پنجم باکس آفیس تکیه زد.

فیلم «دکتر استرنج» نوشته و ساخته اسکات دریکسون، کارگردان ۴۹ ساله آمریکایی داستان جراح موفق و پردرآمدی به نام استفان استرنج را روایت می کند که تسلط و موفقیت حرفه ای او را مغرور کرده است. دکتر استفان استرنج که در پی سانحه رانندگی دستانش را از دست می دهد در نهایت در می یابد اسرار باستانی و متافیزیک و همچنین حضور در دنیای واقعی و ماورا آن راه نجات او از این تراژدی است.
 
فیلم بر اساس داستان «دکتر استرنج» کتاب های مصور مارول یا «مارول کمیکس» ساخته شده است.
 
فیلم «دکتر استرنج» (Doctor Strange) از بازی تیلدا سوینتون، چی وتل اجیوفور، مدس میکلسون و ریچل مک آدامز بهره می برد.
 
فیلم های "متفقین" با 4 میلیون دلار، "حیوانات درون" با 3.2 میلیون دلار، "منچستر کنار دریا" با  3.2 میلیون دلار، "غول ها" با 3.1 میلیون دلار، "ستیغ اره ای" با 2.3 میلیون دلار در رتبه های ششم تا دهم جدول فروش سینمای هالیوود قرار گرفته اند.