کاسه ساز: کم کاری درباره موضوع 9 دی برگردن سیاست گذارهای سینمایی است

حبیب اله کاسه ساز کارگردان و تهیه کننده گفت: تعهد و فعالیتی که مردم در روز 99 دی به تصویر کشیدند به گونه ای بود که باعث شد آن ها از هنرمندان ما جلوتر بیفتند و حماسه ای بزرگ را آفریدند که در خلال آن هنرمندان ما از مردم عقب تر ماندند.

وی ادامه داد: سینمای ما در حوزه هنرهای نمایشی اقدامی برای به تصویر کشیدن بزرگی و ارزشمندی حرکت مردم در 9 دی انجام ندادند که اینگونه نشان دهند هم جهت و همسو با مردم هستند.

تهیه کننده فیلم سینمایی "اخراجی ها 2" همچنین اظهار کرد: سینما تلاش نکرد تا نشان دهد هنرمندان این عرصه در زمینه به تصویر کشیدن موضوعاتی مانند 9 دی جلوتر از مردم هستند و اینکه درباره این روز مهم اقدامی انجام نشد شامل دو بخش می شود.

وی تصریح کرد: بخشی از مسئولیت کم کاری درباره موضوع 9 دی برگردن سیاست گذارهای فرهنگی و سینمایی است که باید ایجاد انگیزه می کردند و بخش دیگر بر گردن هنرمندانمان است که باید درباره این موضوع فعالیت هایی را انجام می دادند.

کارگردان فیلم سینمایی "کارناوال مرگ" همچنین توضیح داد: اما به طور کلی چنین به نظر می رسد که در شرایط نبود فعالیت درباره به تصویر کشیدن موضوعات مهمی مانند 9 دی،‌ مسئولان سینمایی باید انگیزه اصلی را برای فیلمسازان ایجاد می کردند تا بتوانند در این حوزه ورود پیدا کنند و حماسه بزرگی را که مردم خلق کردند،‌ از جهت نمایشی به تصویر بکشند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود یادآور شد: البته درباره موضوع 9 دی سازمان صدا و سیما مستندهایی ساخته است اما در زمینه آثار نمایشی و تولید این آثار اقدامی از سوی سازمان سینمایی صورت نگرفته است.

تهیه کننده فیلم سینمایی "او " خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی تصمیمی درباره ساخت فیلمی با موضوع 9 دی نگرفته ام البته بنده هم باید مانند تهیه کننده های بخش خصوصی مورد حمایت قرار بگیریم تا در این صورت بتوانم با انگیزه لازم اثری قابل توجه را تولید کنم.