تاکید آقای وزیر بر  گسترش فرهنگ ایثار در تمام عرصه‌ها

سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه نخستین جشنواره ایثار و رسانه گفت: فلسفه تشکیل نخستین جایزه ایثار و رسانه نشان‌دهنده آن است که مفهوم ایثار محدود به زمان و مکان خاصی نیست چرا که ایثار دارای مراتب و درجات خاصی است که عالی‌ترین آن شهادت است.

وی افزود: ایثار مراتب خاصی دارد که می‌توان آن را در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی،‌ اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای دید؛ لذا ترویج فرهنگ ایثار در کشور ضرورتی قطعی است.

صالحی امیری تصریح کرد: 8 سال جنگ تحمیلی به گفتمان مقاومت، ایثار، شهادت،‌ از خودگذشتگی، همدردی و همدلی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش برای اشاعه فرهنگ ایثار به عنوان یک ضرورت دائمی در انقلاب اسلامی تبدیل شده است لذا لازمه تداوم حیات انقلاب اسلامی در جهان پرتلاطم کنونی گسترش فرهنگ ایثار در تمامی عرصه‌هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تلاش‌های مدافعان حرم، قلم زدن در رسانه، حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، انجام خدمت در تمامی نقاط کشور به ویژه مناطق محروم و ... ایثارگری و ترویج فرهنگ آن است چرا که آنها منافع فردی خود عبور کرده و به منافع جمعی فکر می‌کنند. 

وی افزود: چون رئیس جمهور، اکثر وزرا و دولت، ایثارگر یا از خانواده ایثارگر هستند تخریب دولت، تخریب فرهنگ ایثار و شهادت و کمک به آن کمک به دولت است. برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و عدالت کمک به توسعه و ترویج فرهنگ ایثار است.

صالحی امیری در پایان گفت: جامعه‌ای که دارای فرهنگ ایثار است، جامعه‌ای اخلاقی محسوب می‌شود و در اگر در جامعه بی‌اخلاقی مشاهده شد، قطعاً دلیل آن تخریب فرهنگ ایثار و شهادت است.