40 میلیون ایرانی کاربر فضای مجازی هستند

سیدرضا صالحی‌امیری عصر امروز در حاشیه مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی مهندسی صنایع در بابلسر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت بودجه امسال متناسب با میزان در آمد دولت در سطح ملی است و در بعضی از حوزه‌ها مانند بخش سینمایی تا 39 درصد رشد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه متوسط رشد حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به دستگاه‌های دیگر قابل قبول است اما نسبت به نیازهای‌مان فاصله زیادی داریم، افزود: به طور طبیعی باید هر دستگاهی نمی‌تواند خود را با نیازهایش تطبیق دهد و باید خودش را با واقعیت‌های دولت تطبیق دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: در فضای فعلی نسبت به دستگاه‌های دیگر دولت توجه بیشتری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته و متوسط رشد در حوزه‌های مختلف  17 تا 23 درصد است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های فرهنگ گسترده است و حدود 20 سازمان و معاونت مرکز،بنیاد و دستگاه‌های مختلف از حوزه‌های ارشاد هستند، اظهار کرد: یک‌هزار و 100 میلیارد تومان بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد مصوب شد که از این مقدار حدود 250 میلیارد تومان بودجه عمرانی، تملک و دارایی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بودجه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و امیدواریم این بودجه با تقویت به تصویب برسد و ما کار را در سال 96 آغاز کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه نیازهای ما برای توسعه فرهنگی بسیار بیشتر از این مقدار بودجه است، افزود: اما واقعیت این است که کشور را با تقاضاها و نیازها اداره نمی‌کنند و واقعیت‌ها اداره می‌کنند و در مجموع منابع دولتی شامل نفت، مالیات و گمرک مشخص و محدود است همه دستگاه‌ها هم باید در سراسر کشور از این ظرفیت دولت بهره‌مند شوند.

صالحی‌امیری افزود: ما نمی‌توانیم دولت را به عنوان یک دستگاه جدا تعریف و تلقی کنیم و من به عنوان عضو دولت به طور طبعی در چارچوب واقعیت‌های موجود در دولت تصمیم می‌گیریم و مجموعه دولت و از جمله دستگاه خود را می‌بینم.

وی خاطر نشان کرد: این بودجه با چیزی که نیاز ماست و واقعیت موجود فاصله زیادی داشته دارد اما دولت بیش از این در منابع خود امکان تخصیص نداشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با تشکیل شورای مجازی عالی با دستور مقام معظم رهبری حرکتی جدی را سران سه قوه و شخص رئیس جمهور که رئیس شورای عالی است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌ها به صورت فعال برای سیاستگذاری فضای مجازی حرکت می‌کنند.

وی یادآور شد: فضای مجازی بسیار بحث مهمی است که کار یک روز یک‌ ماه و یک سال نیست، یک جهشی در جامعه به سمت گسترش فضای مجازی داریم باید فضا را سیاستگذاری، صیانت و بستر مصرف سالم را برای جامعه فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در مرکز فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت بر محتوا را بر عهده دارد، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا همه جوانان، نهاد‌های اقتصادی،دستگاه‌ها، پایگاه‌ها و تمام کسانی که در این شبکه حضور دارند و امروز حدود 40 میلیون کاربر اجتماعی هستند، بتوانند از این ظرفیت سالم بدون دغدغه استفاده کنند.

صالحی‌امیری بیان کرد: خانواده‌ها در این زمینه دغدغه دارند و ما باید دغدغه خانواده‌ها را پاسخ دهیم که تولید توزیع و مصرف در شبکه‌های اجتماعی با صیانت و با دقت لازم انجام شود.

وی افزود: در استان مازندران در مرحله نخست پرداخت خسارت مرکبات را انجام شد و هم نقدی هم تسهیلات کم‌بهره ابلاغ کرد، مسیر در حال اجراست و مردمی که در این زمینه دچار مشکل شده‌اند من از جانب خودم استاندار و دولت عذرخواهی می‌کنم به‌دلیل مشکلاتی که بر مردم وارد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: تلاش خواهیم کرد با همت همه مشکلات را رفع کنیم و مطمئن باشد که دولت وظیفه خود می‌داند که در مشکلات مردم با مردم همراه باشد.