فیلم های تلویزیونی آخرهفته

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «زخم شانه حوا»، «پاییز»، «چند پاره از داستان اسماعیل»، «داستان پدر»، «گیلاس»، «نجات در کرنتن»، «ریشه‌ها»، «سرخ به رنگ عقیق»، «کی ۲۰»، «یونس»، «خاطرات شمشیر»، «از جان گذشته»، «حتی اگر شب باشد»، «میسری»، «تلسکوپ»، «سبز به رنگ زمرد»، «نگین» «خرس بزرگ»، «بخشایش»، «گروه ۲۶»، «تاوان»، «نشانه‌ها»، «بامبی ۲»، «دنیای بند انگشتی‌ها»، «به کبودی یاس»، «سوز شمالی»، «امید رهایی»، «راز کریس»، «شهروند مطیع قانون»، «قبیله رنگین‌ کمان» و «فرانکی عزیز» پنجشنبه و جمعه ۱۲ و ۱۳ اسفندماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

 

شبکه یک سیما

 

زخم شانه حوا

 

فیلم تلویزیونی «زخم شانه حوا» به کارگردانی حسین قناعت پنجشنبه ۱۲ اسفندماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش می شود.

 

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «زخم شانه حوا» روایتگر حماسه‌سازی، اسطوره‌پروری و در عین حال زخم‌های پیدا و پنهان مادران سترگ ایران زمین در هشت سال دفاع مقدس است.

 

پاییز

 

فیلم تلویزیونی «پاییز» به کارگردانی مهدی بوستان‌پرور جمعه ۱۳ اسفندماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش می شود.

 

در خلاصه داستان فیلم آمده است: صمد جنگل‌بان وظیفه‌شناسی است که در زندگی شخصی خود دچار مشکلاتی می‌شود که او را با فراز و نشیبی همراه می‌کند؛ اما او حاضر نیست وجدان خود را فدای احساسش کند...

 

شبکه دو سیما

 

چندپاره از داستان اسماعیل

 

فیلم تلویزیونی «چندپاره از داستان اسماعیل» به کارگردانی سعید نقدزاده، پنجشنبه ۱۲ اسفندماه ساعت ‌۸ صبح از شبکه دو سیما پخش می شود.

 

در این فیلم خواهیم دید: «اسماعیل» که جوانی روستایی است به همراه پدرش به کشاورزی اشتغال دارد. با آغاز جنگ او بی‌قرار رفتن به جبهه است، اما با توجه به اینکه همسرش باردار بوده و مادرش نیز کسی را جز او ندارد، پدرش از او می‌خواهد جبهه رفتن را فراموش کند و تنها خودِ پدر به جبهه برود.

 

داستان پدر

 

فیلم سینمایی «داستان پدر» به کارگردانی میتسوتوشی تاناکا، پنجشنبه ۱۲ اسفندماه ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می شود.

 

خلاصه داستان فیلم در مورد «شونسکه» مردی میانسال است که همراه پدر، همسر، دختر و پسرش زندگی می‌کند. «شونسکه» مدیری موفق است اما در زندگی خانوادگی جایگاهی ندارد و به جز پدرش، کسی برای او اهمیتی قائل نیست!

 

گیلاس

 

فیلم سینمایی «گیلاس» به کارگردانی ژانگ جیابی، جمعه ۱۳ اسفندماه ساعت ۸ از شبکه دو سیما پخش می شود.

 

در این فیلم با بازی پو میائو خواهیم دید: در یک روستای کوچک در «چین»، «کی وانگ» و همسرش زندگی می‌کنند، «اینگ تاو» همسر «کی وانگ» کمی ناتوانی ذهنی دارد و این امر باعث شده که کمابیش «اینگ تاو» مشکلاتی برای همسرش ایجاد کند...

 

نجات در کرنتن

 

فیلم سینمایی «نجات در کرنتن» به کارگردانی آندراس پروچاسکا، جمعه ۱۳ اسفندماه ساعت ۲۳ از شبکه دو سیما پخش می شود.

 

در این فیلم خواهیم دید: دختر بچه‌ای به نام «کاتارینا» بر اثر سقوط در برکه و خفگی، دچار ایست قلبی شده و برای درمان به بیمارستان منتقل می‌شود و ... .

 

شبکه سه سیما

 

ریشه ها

 

فیلم تلویزیونی «ریشه‌ها» به کارگردانی محمدرضا معینی، پنجشنبه ۱۲ اسفندماه ساعت ۱۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

 

در این فیلم خواهید دید: بانوی جوانی به نام نرگس فرزند شهید بزرگواری است که در عملیات «کربلای۲»، در جریان ۸ سال دفاع مقدس به فیض شهادت نائل گردیده و پس از گذشت سال‌ها، در حال ساختن یک فیلم سینمایی است...

 

سرخ به رنگ عقیق

 

فیلم تلویزیونی «سرخ به رنگ عقیق» به کارگردانی روح اله حجازی، پنجشنبه ۱۲ اسفندماه ساعت ۱۵ از شبکه سه سیما پخش می شود.

 

در این فیلم خواهیم دید: پیرزنی به نام «عقیق» ۲۰ سال چشم انتظار پسرش داوود است که مفقودالاثر شده است! و حالا بعد از ۲۰ سال خبر رسیدن پیکر پسرش را برای او آورده‌اند و او برای دیدار با پسرش به شهر خود و خانه‌ای که تنها دیوارهای آن باقیمانده بازگشته است...

 

علی دهکردی، رابعه مدنی و شیوا ابراهیمی در این فیلم تلویزیونی هنرنمایی کرده‌اند.

 

کی ۲۰

 

فیلم سینمایی «کی ۲۰» به کارگردانی «شیماکو ساتو»، پنجشنبه ۱۲ اسفندماه ساعت ۲۴ از شبکه سه سیما پخش می شود.

 

در خلاصه فیلم آمده است: شخصی به‌نام «کی ۲۰» در جامعه ژاپن وجود دارد که تمام چیزهای با ارزش طبقه مرفه را به یغما می‌برد و پلیس به‌هیچ عنوان نمی‌تواند او را دستگیر کند ... .

 

یونس

 

فیلم تلویزیونی «یونس» به کارگردانی داریوش یاری، جمعه ۱۳ اسفندماه ساعت ۱۰ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

 

در خلاصه داستان فیلم آمده است: یونس نوجوانی است که به همراه پدر و مادربزرگش در خانه‌ای کلنگی در حوالی بهشت زهرا زندگی می‌کند.

 

خاطرات شمشیر

 

فیلم سینمایی «خاطرات شمشیر» به کارگردانی پارک هیونگ شیک، جمعه ۱۳ اسفندماه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

 

در خلاصه داستان فیلم آمده است: سه شمشیرزن حرفه‌ای برای نجات جان مردم ستمدیده قصد دارند با نیروهای قصر و عالی‌جناب مبارزه کنند اما درست در لحظه پیروزی یکی از آنها خیانت می‌کند و با وعده گرفتن مقام درباری با نیروهای قصر همدست می‌شود!

 

از جان گذشته

 

فیلم سینمایی «از جان گذشته» به کارگردانی باربت سچرو در، جمعه ۱۳ اسفندماه ساعت ۱۹ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

 

در این فیلم خواهید دید: فرزند یک پلیس به سرطان خون مبتلا است و تنها علاجش پیوند مغز اسـتخوان است. تنها شخصی که مغز استخوانش از هر نظر با او مطابقت دارد یک قاتل خطرناک است که در زندان به سر می‌برد. پــلیس فرد قاتل را تحویل گرفته و به بیمارستان منتقل می‌کند ولی در حین انجام آزمایشات او می‌گریزد و ... .

 

شبکه چهار سیما

 

حتی اگر شب باشد

 

فیلم تلویزیونی «حتی اگر شب باشد» به کارگردانی منیر قیدی، پنجشنبه ۱۲ اسفندماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

 

در خلاصه داستان فیلم آمده است: خانم معلمی پس از سال‌ها تدریس و زندگی متوجه می‌شود زندگی جلوه تلخ هم دارد، به او خبر می‌دهند که به سرطان مبتلا است و این بیماری در حال پیشرفت است. این خانم معلم بین تسلیم و مقاومت در برابر بیماری مردد است! اما او تصمیم می‌گیرد که باقیمانده زندگی خود را به بهترین شکل بگذراند ... .

 

در فیلم سینمایی «حتی اگر شب باشد» غزل شاکری، مهدی احمدی و نازنین فراهانی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

میسری

 

فیلم سینمایی «میسری» به کارگردانی راب راینر جمعه ۱۳ اسفندماه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

 

در خلاصه داستان فیلم با بازی آمده است: پل نویسنده رمان «میسری» در راه سفر در اثر تصادف زخمی می‌شود و خانمی او را نجات داده و به خانه خودش می‌آورد تا از او پرستاری کند ... .

 

شبکه پنج سیما

 

تلسکوپ

 

فیلم تلویزیونی «تلسکوپ» به کارگردانی جواد مزدآبادی، پنجشنبه ۱۲ اسفندماه ساعت ۹ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

 

در خلاصه این فیلم آمده است: سهراب جوان معتادی است که به واسطه اوضاع نامساعدش همه چیز از جمله خانواده‌اش را از دست داده است. روزی دخترش هستی برای دیدن او می‌رود و از آروزیش برای رصد پدیده‌ای در آسمان سخن می‌گوید. سهراب تمام تلاشش را برای خریدن تلسکوپ می‌کند ولی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد...

 

سبز به رنگ زمرد

 

فیلم تلویزیونی «سبز به رنگ زمرد» به کارگردانی سید روح اله حجازی، پنجشنبه ۱۲ اسفندماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

 

در خلاصه این فیلم آمده است: جنگ چند سالی است که به پایان رسیده است. مادر پیری در خانه‌اش بالای تپه مشرف به روستا و در کوران زمستان سوزناک در انتظار بازگشت فرزند مفقودالاثرش است. اتاق، وسایل و حتی مغازه پسرش را در روستا نگه داشته به‌امید آن‌روز که پسرش بازگردد! اما...

 

نگین

 

فیلم تلویزیونی «نگین» به کارگردانی احمد معظمی، پنجشنبه ۱۲ اسفندماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

 

در خلاصه این فیلم خواهیم دید: نگین دختر جوانی که مشکل مالی دارد تصمیم می‌گیرد به هر طریقی شده پول به دست بیاورد! در یک شرط‌بندی بین او و دو دوست خلافکارش (مهناز و محبوبه) شکل می‌گیرد او چادر به‌سر کرده و به داخل یک خیریه می‌رود تا بتواند از آنها پول به دست بیاورد...

 

خرس بزرگ

 

فیلم سینمایی «خرس بزرگ» به کارگردانی اسبن تافت جاکوبسن، جمعه ۱۳ اسفندماه ساعت ۹ از شبکه پنج پخش می شود.

 

در این فیلم خواهیم دید: یوناتان و سوفیا خواهر و برادری هستند که برای دیدن پدربزرگشان به روستایی که در کنار جنگل بزرگی واقع شده می‌روند. «سوفیا» ناپدید می‌شود! «یوناتان» برای پیدا کردنش به جنگل می‌رود و متوجه می‌شود که...

 

بخشایش

 

فیلم سینمایی «بخشایش» به کارگردانی ماتیاس گلسنر، جمعه ۱۳ اسفندماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود.

 

در این فیلم خواهیم دید: نیلز گالمان به همراه همسرش «ماریا» و پسرش به یکی از شهرها در شمالی‌ترین نقطه جهان در نروژ به نام هامرفست نقل مکان می‌کند. در اینجا ماریا یک شب از سر کارش که نگهداری بیماران است به خانه بازمی‌گردد و با چیزی که متوجه نمی‌شود چیست، با اتومبیل‌اش برخورد می‌کند اما برای اینکه متوجه شود چه کسی یا چه چیزی را زیر کرده از ماشین پیاده نمی‌شود و به خانه می‌رود و...

 

گروه ۲۶

 

فیلم سینمایی «گروه ۲۶» جمعه ۱۳ اسفندماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود.

 

در خلاصه داستان فیلم آمده است: جی و شارما به همراه تعدادی از دوستانشان در نیروی پلیس، خود را با عنوان ماموران سازمان اطلاعات هند معرفی می‌کنند و از همین راه دزدی‌ها و کلاهبرداری‌های کلانی انجام می‌دهند.

 

شبکه شما

 

تاوان

 

فیلم تلویزیونی «تاوان» به کارگردانی کاظم معصومی، پنجشنبه ۱۲ اسفندماه ساعت ۲۳ از شبکـه شما پخش می شود.

 

در این فیلم خواهیم دید: هادی رادمنش که در گذشته نه‌ چندان دور اشتباهاتی را انجام داده و اکنون با گذشت سال‌ها برای خود موقعیت مناسب اجتماعی پیدا کرده در ادامه با افرادی مواجه می‌شود که از گذشته وی اطلاع دارند و قصد باج‌گیری از وی را دارند که این امر باعث ایجاد مشکلاتی برای خود و خانواده‌اش می‌شود.

 

نشانه‌ها

 

فیلم تلویزیونی «نشانه‌ها» به کارگردانی یاسر طالبی، جمعه ۱۳ اسفندماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکـه شما پخش می شود.

 

در خلاصه داستان «نشانه‌ها» آمده است: حداد آیت جنگلبان منطقه بنافت ساری با اتفاقاتی نامتعارف روبرو می‌شود؛ دخترش عشا که دانشجوی جنگل‌شناسی است رابطه‌ای معنوی با درختان دارد و سرگرد یونس مروارید در پی گشودن پرونده‌های مجهول قاچاق چوب است! آنها کم‌کم متوجه حضور نادیدنی‌ها در جنگل می‌شوند...

 

شبکه کودک

 

بامبی

 

انیمیشن سینمایی «بامبی ۲» به کارگردانی برایان پیمنتال، پنجشنبه ۱۲ اسفندماه ساعت ۲۰ از شبکـه کودک پخش می شود.

 

در این انیمیشن خواهیم دید: بعد از کشته شدن مادر «بامبی» توسط یک شکارچی، پدرش راهی جز نگهداری و تربیت پسر جوان و کنجکاوش ندارد با اینکه فرمانده‌ جنگل است. بامبی نیز در جنگل با دوستان و دشمنان زیادی روبرو می‌شود و می‌خواهد مایه‌ی افتخار پدر باشد تا اینکه...

 

دنیای بندانگشتی‌ها

 

انیمیشن سینمایی «دنیای بندانگشتی‌ها» به کارگردانی هیروماسا یونه‌بایاشی جمعه ۱۳ اسفندماه ساعت ۲۰ از شبکـه کودک پخش می شود.

 

در این انیمیشن خواهیم دید: نوجوانی به نام «شو» که از بیماری قلبی رنج می‌برد و قرار است به‌زودی تحت عمل جراحی قرار بگیرد، برای استراحت و تقویت جسم و روحش به خانه ییلاقی‌ خانوادگی‌شان آورده می‌شود.

 

شبکه افق

 

به کبودی یاس

 

فیلم سینمایی «به کبودی یاس» به کارگردانی جواد اردکانی، جمعه ۱۳ اسفندماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه افق پخش می شود.

 

در این فیلم خواهیم دید: سردار عبدالحسین برونسی از سرداران جبهه به شهر محل اقامتش مشهد مقدس به مرخصی می‌آید. او قصد دارد علاوه بر دیدار از خانواده، هم‌رزمانش را هم ببینند و...

 

شبکه نمایش

 

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «سوز شمالی»، «امید رهایی» و «راز کریس» پنجشنبه ۱۲ اسفندماه ساعت ۱۱، ۱۷:۱۵، ۲۱ از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

 

فیلم‌های سینمایی ‌و تلویزیونی «شهروند مطیع قانون»، «قبیله رنگین‌کمان» و «فرانکی عزیز» جمعه ۱۳ اسفندماه ساعت ۱۱، ۱۵:۳۰ و ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.