آخرین آمار فروش فیلم‌های سینما/ «نهنگ عنبر2» 2 روزه 800 میلیونی شد

با اتمام تعطیلات نوروزی کارشناسان معتقد بودند که فیلم های اجتماعی در اکران دوم نوروز می تواند نظر مخاطب را به خود جلب کند اما در دو روز اول اکران تنها فیلم کمدی توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند. به عقیده بسیاری از کارشناسان با توجه به اقبال مخاطب باید مراقبت شود تا فیلم های سخیف و مبتذل کمدی در این دوره به بهانه جلب رضایت مخاطب ساخته و روانه اکران نشود. 

علی سرتیپی مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره فروش فیلم «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» گفت: این فیلم در تهران شب گذشته به فروش 350 میلیون رسید و در اکثر سالن های نمایش با سانس فوق العاده مواجه شد. روز گذشته فیلم تنها در شهرهای اصفهان (2 سالن)، مشهد (2 سالن) و کرج (1 سالن) به نمایش درآمد که فروش فیلم در شهرستان ها نیز 100 میلیون بود. در کل فروش فیلم ظرف دو روز 800 میلیون تومان بود در برخی از سینماها از جمله کورش رکورد فروش را جابجا کرد .

وی ادامه داد: از امروز در شهرهای قم، اهوز و شیراز فیلم به نمایش درخواهد آمد. 

مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره فروش فیلم «برادرم خسرو» گفت: این فیلم در روز اول 20 میلیون و شب گذشته 42 میلیون تومان فروش داشت که در کل با فروش 62 میلیون تومان در تهران روبرو شد. اکران شهرستان فیلم از امروز آغاز می شود. 

حبیب اسماعیلی مدیرعامل دفتر پخش رسانه فیلمسازان مولود گفت: فیلم سینمایی «نقطه کور» به فروش 275میلیون تومان رسید. فیلم سینمایی «سه بیگانه» نیز در برخی از سالن های تهران و شهرستان اکرانش را ادامه خواهد داد. 

امیر قطبی مسئول فروش فیلم «تیک آف» گفت: فیلم با اقبال خوبی مواجه شدو به فروش 780 میلیون تومان دست یافت. 

احمد مختاری مدیر پخش هدایت فیلم درباره فروش فیلم های این دفتر گفت: فیلم «خوب بد جلف» با فروش 15 میلیاردو 800 میلیون تومان رتبه دوم در جدول قرار گرفت و نسبت به فیلم «فروشنده» در رده بالاتری قرار گرفت. فیلم سینمایی «گشت 2» در کل به فروش 18 میلیارد و 40 میلیون تومان دست یافت. 

وی در ادامه گفت: فیلم «ویلایی ها» ظرف دو روز نمایش به فروش 35 میلیون تومان دست یافت و در شهرستان به 5 میلیون فروش رسید که در کل به فروش 40 میلیون تومان رسید. اکران فیلم در شهرهای مشهد و اصفهان همزمان با تهران آغاز شد و ظرف  امروز و فردا در شهرهای تبریز ، بوشهر، مهرشهر  وهمدان به نمایش درمی آید. 

مختاری درباره «آشوب» گفت: فیلم درتهران به فروش 30 میلیون و در شهرستان به 6 میلیون فروش رسید که در کل فروش فیلم 36 میلیون تومان بود.