روایت آقای بازیگر از شروع با تئاتر تا رسیدن به سینما
بهرام افشاری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ، درخصوص روند حضور خود از تئاتر تا تلویزیون و سینما گفت: من در حد خودم همیشه سعی کردم با شناخت اتمسفر و فضا و با تلاش فراوان پا پس نکشیده و همواره برای بهتر شدن کیفیت کار خود تلاش کنم.
 
بهرام افشاری
 
 
وی در مورد درخشش خود و یکی از هم دوره‌ای های خود در تئاتر افزود: ما یعنی من و هوتن شکیبا از سالها پیش و حدوداً از نمایش ویران که در سالن مولوی اجرا شد فعالیت جدی خود را آغاز کردیم. خوشبختانه این دوست عزیز من در حال حاضر جزو ستاره‌های درخشان سینما و تلویزیون است و من هم به سهم خود سعی کردم با انتخاب‌های درست مسیر سالمی را برای کار انتخاب کنم. 
 
بازیگر سریال علی‌البدل در همین راستا ادامه داد: ما دو نفر با هم بسیار رفیق هستیم و کارهای زیادی انجام داده‌ایم اما زیبایی کار در انجاست که ما دو نفر هر کدام معیار و ملاک‌های شخصی خودمان را برای بازیگری داریم. مقصدها یکی است اما به دلیل تفاوت در دیدگاه‌ها راه رسیدن به این مقصد فرق داشته و همین عامل جذابیت این حضور است.
 
بهرام افشاری
 
 
وی مهم‌ترین عامل موفقیت خود را این چنین توصیف کرد: مهم‌ترین عامل موفقیت ما دو نفر این بود که از اول تصمیم گرفتیم تا ترسی از نه گفتن نداشته باشیم و بر اساس ملاک‌های خود، البته نه چندان مغرورانه و نه چندان در سطح پایین، در سطحی متوسط و قابل قبول انتخاب‌هایمان را با دقت و وسواس زیاد انجام بدهیم. همواره سعی کردیم با کارگردان‌هایی کار کنیم که دغدغه‌مند بوده و صاحب تفکر باشند. کارگردان‌هایی که با هربار کار کردن با آنها تجربه‌ای گران‌بها به کارنامه‌مان اضافه شود.
 
بهرام افشاری
 
 
بازیگر سریال پایتخت مخاطب را عاملی مهم در رشد یک بازیگر دانست و تصریح کرد: مخاطب اصل اساسی برای بالا رفتن سطح کیفی یک بازیگر است. در آن زمان بعد مالی برایمان زیاد مهم نبود، الان هم نیست و سعی می‌کنیم کار درست را انتخاب کنیم چون در نهایت مخاطب در مورد شما نظر خواهد داد. اگر مخاطب چند کار بی کیفیت از شما ببینید تصویر ذهنی‌اش نسبت به شما خراب می‌شود. همین امر باعث شد تا ما سعی کنیم انتخاب‌هایمان درست باشد، البته در این میان کارهایی با کیفیت متوسط هم بوده اما همیشه از آثار ضعیف دوری کرده‌ایم تا خدایی نکرده به شعور مخاطب توهین نکنیم.