سینمای امروز ایران جامعه را به زوال می‌کشاند

شهرام عبدلی بازیگر سینما و تلویزیون درخصوص آثار کمدی پرفروش سینمای ایران گفت: من واقعاً به آثار پرفروش کمدی که در سینمای امروز ایران روی پرده می‌روند فیلم نمی‌گویم. اینها تولیداتی هستند که فیلم فارسی را هم رد کرده اند .

وی در همین راستا ادامه داد: ما در حال حاضر یک عقب‌گرد چند ساله را تجربه می‌کنیم و فیلم‌هایی که به اصطلاح خودشان می‌فروشند، کپی برداری خام و حتی بدتر و سخیف‌تری از آثار فیلم فارسی هستند که نه تنها به فرهنگ جامعه کمکی نمی‌کنند بلکه همه چیز را رو به زوال کشانده‌اند.

بازیگر سریال "پرستاران" فیلم‌های حال حاضر سینمای ایران را مبتذل دانست و تصریح کرد: خانواده‌های ایرانی بدون شک با وجود چنین آثاری در سینما به همه چیز بدبین شده و باز هم از سینما گریزان می‌شوند. در دهه هفتاد هم این نوع از فیلم‌ها به یکباره به وجود آمد اما تاریخ ثابت کرد که این نوع از کمدی مبتذل محکوم به شکست است.

بازیگر سریال "معمای شاه" با نقد فیلم‌های به اصطلاح عاشقانه امروزی تاکید کرد: فیلم‌های امروز کارشان شده به هر نحوی مخاطب را خنداندن و برای این کار از هیچ چیز نمی‌گذرند. یک دختر و پسر را در فیلم می‌گذارند که فقط در فیلم بدوند و به قول خودشان اثر عاشقانه تولید کنند. اثری که کاملاً براساس داستان فیلم‌های فارسی ساخته می‌شود.

بازیگر فیلم "ماه گرفتگی" درباره کم‌کاری خود در عرصه سینما ادامه داد: من عمده فعالیتم در تلویزیون است چون سینما سیستم خود را دارد و باید جزو یکی از خانواده‌ها باشم. من اهل هیچ دسته و گروه و خانواده‌ای نیستم و به همین دلیل در سینما فعالیت کمتری دارم. گاهی اوقات پیشنهاداتی هم می‌شود که اینقدر از لحاظ فیلمنامه ضعیف هستند که عطایش را به لیاقش می‌بخشم.

عبدلی با اشاره به حضور خود در سریال "سر دلبران" خاطرنشان کرد: چند ماهی است که در یزد مشغول فیلبمبرداری سریال سر دلبران هستیم. این سریال از آثاری است که از حضور در آن بسیار راضی هستم چون با وسواس و کیفیت بسیار بالایی تولید می‌شود. در این اثر نقشی متفاوت را ایفا می‌کنم نقشی که برای همه مخاطبان کاملاً تازه است. شخصیتی ساده و پاک که تا به حال در کارنامه من نبوده است.