به حاشیه رفتن هنرمندان پیشکسوت

ناهید مسلمی بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون، درباره کم‌کاری هنرمندان پیشکسوت عرصه بازیگری اظهار داشت: این بی‌انصافی است که از بازیگران پیشکسوت که دارای تجارب بسیار هستند، دعوت به کار نمی‌شود. برخی فکر می‌کنند ما مهجور و دورافتاده از هنر هستیم و به این علت با پول کم هم می‌توانیم کار کنیم. با این طرز تفکر، مبالغ بسیار کمی را برای کارهایی موفق به ما پیشنهاد می‌دهند و این ممکن است یکی از دلایل کم کاری ما پیشکسوتان باشد.

مسلمی افزود: عرصه بازیگری مخصوصاً تئاتر، انرژی مضاعفی از هنرمند طلب می‌کند و بسیار به یک بازیگر فعال و پر انرژی نیاز دارد. من از تئاتر خیلی انرژی می‌گیرم و سعی می‌کنم که خود را با اطلاع نگه دارم و با تمام هنرمندان در ارتباط باشم. چون در این صورت است که ما پیشکسوتان دیده می‌شویم و به ما پیشنهاد کار می‌دهند.

این بازیگر در خصوص به حاشیه رفتن هنرمندان پیشکسوت و فراموش شدن آنها در عرصه بازیگری تصریح کرد: این واقعاً ظلم و بی‌انصافی است که هنرمندان پیشکسوت را کنار می‌گذارند. درست است که به علت سن بالا کمی کند می‌شویم، ولی باید با پیشکسوتان مدارا کرد. مسئولان و مدیران این عرصه باید قدر این عزیزان را بدانند و تا زمانی که در قید حیات هستند، از آنها تجلیل شود نه زمانی که جایشان خالی است.

مسلمی درباره بی‌توجهی و یا کم‌توجهی هنرمندان جوان به پیشکسوتان عرصه بازیگری گفت: متأسفانه ما در شرایطی هستیم که جوانان می‌خواهند یک شبه ره صد ساله را بروند و به هیچ وجه فکر نمی کنند باید از راهنمایی هنرمندانی که سال‌های بسیار با مشقت تجربه‌ها به دست آورده‌اند، استفاده کنند. افرادی که چنین تفکری دارند، بسیار زود سقوط می‌کنند و همین کارشان یک روز آنها را در همان جایگاه اولیه رها می‌کند؛ چرا که هنر، کاری بسیار مهم است.

وی همچنین در خصوص فعالیت‌های اخیر خود گفت: من در حال حاضر مشغول تمرین نمایش «کوکوی کبوتران حرم» علیرضا نادری هستم که مهرماه امسال در سالن حافظ روی صحنه می‌رود. خوشبختانه کارهای زیادی به من پیشنهاد می‌شود و اگر با بقیه کارهایم تداخل پیدا نکند، قبول می‌کنم.

بازیگر نمایش «مده آ» در پایان درباره ملاک انتخاب نقش‌هایش بیان کرد: در هر عرصه‌ای مخصوصاً تئاتر، در درجه اول متن باید از کیفیت عالی برخوردار باشد و سپس نقشی که قرار است بازی کنم. برای من فرق نمی کند گروهی که با آن‌ها کار می‌کنم، آماتور باشد یا حرفه‌ای. مهم نقش و متنی است که پیشنهاد می‌شود. فضای تعاملی کار هم بسیار مهم است.