منتظر یک سریال جدید از تلویزیون باشید

رضا بهشتی کارگردان مجموعه تلویزیونی «یحیی» در خصوص موضوع این سریال گفت: مجموعه تلویزیونی «یحیی» قصه زندگی «نارگل» است که در دوران نوجوانی با مردی به اسم «یحیی» آشنا می‌شود و اتفاقاتی برایش رقم می‌خورد.

وی در خصوص پرداخت به​ قصه‌های دفاع مقدس بیان کرد: تولیدات ما درباره همسران شهدا و اسرا در رسانه ملی و سینمای ایران کمتر شده و ما تلاش کردیم تا در مجموعه تلویزیونی «یحیی» با پرداخت به قصه بانوان در دوران دفاع مقدس، تمرکز بیشتری بر این موضوع داشته باشیم. 

بهشتی افزود: مخاطبان ما ضمن تماشای قصه‌های دفاع مقدس و روایت تاریخی آن سا‌ل‌ها، درامی عاشقانه را خواهند دید که در خصوص زندگی مشترک نارگل و یحیی است.  

کارگردان تله فیلم «فیروزه سیاه» در خصوص همکاری مجدد خود با امیر عباس کنی تهیه‌کننده مجموعه «یحیی» اظهار داشت: پیش از این تجربه‌های خوبی را در ساخت تله فیلم های متعدد با هم داشتیم و هم اکنون سریال «یحیی» با آن شرایط سخت فیلمبرداری، تجربه متفاوت و خوبی برای همکاری دوباره بود.

وی با اشاره به فضای تاریخی سریال «یحیی» عنوان کرد: پرداخت صحیح به قصه‌های تاریخی امری مهم است و ما سعی کردیم در مجموعه تلویزیونی «یحیی» با در نظرگرفتن لوکیشن و  فضاسازی روستا داستان را روایت کنیم. 

بهشتی در خصوص پخش مجموعه تلویزیونی «یحیی» ابراز داشت: با توجه به اینکه هفته دفاع مقدس با ماه محرم مصادف شده است، امیدوارم با حساسیت‌های شبکه دو سیما، پخش این سریال کامل باشد تا مخاطب را همراه خود کند.

شایان ذکر است؛ «یحیی» به تهیه‌کنندگی امیر عباس کنی و کارگردانی رضا بهشتی در تکریم همسران شهدای جاویدالاثر که با استقامت و امیدواری ‌ سال‌ها به تنهایی بار زندگی خود و فرزندانشان را به دوش کشیده‌اند، ساخته شد. نسخه اولیه فیلمنامه این مجموعه که پیش از این «شکوه یک زندگی» نام داشت‌، به قلم شعله شریعتی نوشته شده و مرجان اشرفی‌زاده، فیلمنامه نهایی را به نگارش درآورده است.

در این مجموعه بازیگرانی چون: بیتا سحرخیز، نازنین فراهانی، عبدالرضا اکبری، کوروش سلیمانی، مزدک رستمی، سوگل طهماسبی، مریم کاظمی، حسام محمودی، الهام جعفرنژاد، طوفان مهردادیان، مینا نوروزی فر، ساقی زینتی، مهری آل آقا و ... به ایفای نقش می‌پردازند.