با پدیده جدید هالیوود آشنا شوید

تیموتی کالامت هنرپیشه 21 ساله نیویورکی یکی از پدیده‌های سینماست که با سه فیلم در جشنواره فیلم کانادا ظاهر شده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو مجالی برای معرفی کالامت 21 ساله است که با سه فیلم در این رویداد بزرگ حضور دارد.

نوع بازی موفقیت‌آمیزی که به سرعت یک هنرپیشه را به موفقیت و شهرت برساند پدیده نادری در سینما است که مثلا در مورد «اما استون» با فیلم «ایزی اِی» و یا «جسیکا چَستِن» با فیلم «درخت زندگی» این اتفاق افتاد و این هنرپیشگان به سرعت با نشان دادن خلاقیت خود به موفقیت دست یافتند. حال ای نلحظه شگفت‌انگیز برای کالامت 21 ساله پیش آمده است. جوانی نیویورکی با استعداد که به چند زبان تسلط دارد و چند وسیله موسیقی را می‌نوازد و با حضور پر رنگ خود، جشنواره تورنتو را متوجه خود کرده و در رنکینگ بهترین بازی‌های امسال جشنواره قرار می‌گیرد.

تیموتی کالامت برای بازی در سه فیلم «با نام خود مرا صدا بزن» از لوکا گاداگنینو، «لِیدی برد»(کفشدوزک) از گرِتا گِرویگ و «متخاصمان» با بازی در نقش مقابل «کریستیَن بِیل» در جشنواره امسال تورنتو حضور دارد.

در سه فیلمی که کالامت حضور دارد «مرا با نام خود صدا بزن» برجسته‌تر بنظر می‌رسد. چراکه در این فیلم که فیلمنامه‌ اقتباسی آن توسط جیمز ایووری بر اساس رمان آندره آکیمان نوشته شده، او نقش جوانی 17 ساله سرسختی با نام «اِلیو» بازی می‌کند که در دهه 80 میلادی همراه خانواده‌اش در ایتالیا زندگی می‌کنند. زمانیکه معلم خانه زیبارویی به منزلشان می‌آید، الیو به کشف و شناخت آمیزه‌ای از هنر، عشق، زبان و زیبایی طبیعی‌ست می‌رسد.

در این فیلم او پیانو و گیتار می‌نوازد و زبان فرانسه و ایتالیایی را بسیار روان صحبت می‌کند و کم‌کم اولین عشق زندگی‌اش را تجربه می‌کند.

این فیلم و عواملش می‌توانند از رقبای جدی در رویداد اسکار باشند که بخشی از آن می‌تواند به دلیل نبوغ بالای تیموتی کالامت در فیلمی عمیقا احساسی‌ باشد.

گاداگنینو فیلم‌ساز ایتالیایی در مورد این بازیگر گفت:"کالامت به نوعی یک نابغه است. او ظرفیت درک ماهیت طبیعی انسان به‌طور غریزی را داراست و این شگفت‌آور است. سینما در بهترین موقعیتی است که قرار است یک شخصیت جدید را به دنیا معرفی کند".

فیلم «با نام خود مرا صدا بزن» 24 نوامبر از سوی شرکت سونی منتشر و اکران خواهد شد. بازی بعدی تیموتی کلامت در فیلمی از وودی اَلن خواهد بود که عنوان آن هنوز اعلام نشده است.