تهیه کننده سینما: اکران در نیمه دوم سال ناعادلانه است

منصور لشکری قوچانی درخصوص احتمال حضور در جشنواره فیلم امسال گفت: فیلم "امپراتور در شهر" را برای تولید و در ادامه حضور در جشنواره فیلم فجر به شورای پروانه ساخت ارائه دادیم اما متاسفانه فیلمنامه رد شد و فعلاً تولید فیلم حمید زرگرنژاد متوقف شده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری در اثری تازه تاکید کرد: البته برای تهیه کنندگی کار دیگری وارد مذاکره شده‌ام و به امید خدا به احتمال فراوان در فجر امسال حداقل یک فیلم خواهم داشت.

 

قاتل اهلی

تهیه کننده فیلم "قاتل اهلی" در مورد زمان اکران این فیلم تصریح کرد: منتظریم زمان دقیق اکران این فیلم مشخص شود تا بتوانیم تبلیغات درستی را برای اکران گسترده قاتل اهلی انجام دهیم. این عدم اعلام درست زمان بندی در چرخه اکران ما را در تبلیغات دچار مشکلات فراوانی کرده است.

وی با گلایه از روند اکران در نیمه دوم سال افزود: متاسفانه شورای صنفی نمایش به شکلی بسیار ناعادلانه بیشتر فیلم‌های نیمه دوم سال را قربانی برنامه ریزی غلط کرده است. در نیمه دوم سال فیلم‌های زیادی در تعداد محدودی سینما اکران می‌شوند و این اتفاق باعث شده تا فرصت کافی برای معرفی درست فیلم ها از بین برود.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: شورای صنفی به دنبال آمار و ارقام است و می‌خواهد تا شروع جشنواره به هر شکلی که شده تمام فیلم‌ها را اکران کند. تلاقی و ازدحام فیلم‌ها در صف اکران در نیمه اول سال اتفاق نمی‌افتد و این حرکت ناعادلانه باعث شکست مالی اکثر آثار نیمه دوم سال می‌شود.

لشکری قوچانی با تاکید بر لزوم برنامه مدون خاطرنشان کرد: ما به یک برنامه ریزی مدون و دقیق نیاز داریم. صرفاً اکران همه آثار قبل جشنواره و تمرکز روی آمار و ارقام چیزی را حل نمی‌کند. یک فیلم باید چند روز هفته اکران شود تا مخاطب خود را جذب کند، امکانی که از اکثر آثار نیمه دوم سال گرفته شده است.