معرفی برگزیدگان جشنواره تلویزیونی مستند

مراسم اختتامیه فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند با حضور سلیم غفوری مدیر شبکه مستند، محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، محمدرضا اصلانی و تعدادی از مستندسازان و علاقه‌مندان به این حوزه عصر امروز در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار گردید.

در این مراسم برگزیدگان دو بخش مردمی و داوری مستند در بخش‌های کوتاه، نیمه‌بلند و بلند معرفی شدند.

بخش اول برگزیدگان مردمی:

مستند کوتاه:

تندیس جشنواره دیپلم افتخار جایزه نقدی 3 میلیون تومانی و جایزه 15 میلیون تومانی حمایت از تولیدات مستند به محسن شاهمرادی برای کارگردانی مستند «گرگینگی» رسید.

شاهمرادی پس از دریافت این جایزه گفت: این جایزه را برای تخل‌ترین کاری که تاکنون انجام دادم دریافت کردم و امیدوارم دیگر چنین اتفاقی برای هیچ بچه‌ای رخ ندهد. بهانه ساخته شدن این فیلم این بود که از بچه‌هایی که این اتفاق برایشان رخ داده است، حمایت عمومی بشود.

مستند نیمه بلند:

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی 5 میلیون تومانی و جایزه 15 میلیون تومانی حمایت از تولید مستند به میلاد خالقی‌منش برای کارگردانی مستند »این زمین‌‌خوردنی نیست» رسید.

خالقی‌منش پس از دریافت این جایزه گفت امیدوارم یک روزی مستند ما بی‌پرده‌تر با مردم حرف بزند و شرایطی فراهم شود که مستندهایمان حقیقی‌تر و واقعی‌تر باشد.

مستند بلند:

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی 10 میلیون تومانی و جایزه 40 میلیون تومانی حمایت از تولید مستند به فریدون قدیمی برای کارگردانی مستند «پرفسور سمیعی» رسید.

قدیمی پس از دریافت این جایزه طی سخنانی گفت: این جایزه برایم مهم است چرا که از طرف مردم، شبکه مستند و داوران انتخاب شده است.

بخش دوم: برگزیدگان داوری

مستند کوتاه:

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی 3 میلیون تومانی و جایزه 15 میلیون تومانی حمایت از تولید مستند به مسعود آستان‌‌داری برای کارگردانی مستند «3 پسر 2 دختر» رسید.

آستان‌داری پس از دریافت این جایزه گفت: تفاوت این جشنواره با دیگر جشنواره‌های روتینی که برگزار می‌شود این است که این جشنواره مخاطب 80 میلیونی دارددر حالی که بقیه جشنواره‌ها مخاطب سالنی 300 تا 400 نفره دارند. این موضوع از اهمیت فراوانی برخوردار است و بنابراین باید فیلم‌های جدی‌تر و مستندسازان بهتری جذب شوند. برای من عزت‌بخش‌تر از این جایزه این بود که پس از پخش مستند از تلویزیون افراد زیادی با من تماس گرفتند تا با سوژه فیلم ارتباط برقرار کنند این موضوع قدرت شبکه مستند را نشان می‌دهد. 

مستند نیمه بلند:

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی 5 میلیون تومانی و جایزه 25 میلیون تومانی حمایت از تولید مستند به حجت طاهری برای کارگردانی مستند «زندگی در خورموسی» رسید.

مستند بلند:

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، جایزه نقدی 10 میلیون تومانی و جایزه 40 میلیون تومانی حمایت از تولید مستند به بهروز نورانی‌پور برای فیلم «A157» رسید.

نورانی‌پور پس از دریافت این جایزه گفت: این روزها در خبرها می‌خواندم که دوران طلایی آثار نمایشی در حال طی شدن است امیدوارم این موضوع برای مستندسازان نیز رخ بدهد و تبعیضی بین فیلم مستند و فیلم نمایشی نبینیم.